جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین انواع جراحی های زیبایی است که سالانه صدها هزار نفر در سراسر جهان از جمله ایران برای از بین ایراداتی که در ظاهر بینی شان وجود دارد برای انجام آن اقدام نموده و هدف شان از جراحی بینی دستیابی به زیبایی هرچه بیشتر و اعتماد به نفس بالاتر می باشد.

 

فاکتورهای بسیاری در مطلوب بودن نتیجه به دست آمده از جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار هستند که از این میان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

میزان مهارت جراح بینی در جراحی زیبایی بینی

هرچه میزان تجربه و مهارت جراح بینی بیشتر باشد نتیجه جراحی رضایت بخش تر خواهد بود، از دیگر ویژگی های یک جراح خوب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • با وجدان بودن
  • برخورداری از قدرت تصور بالا
  • اشراف بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی
  • داشتن سابقه درخشان و غیره.

نوع بینی و ویژگی های آن

هر چه میزان استحکام استخوان ها و غضروف های بینی بیشتر و میزان بافت های زیرپوستی و ضخامت پوست کمتر باشد جراحی زیبایی  بینی با نتایج مطلوب تری همراه خواهد بود. به همین دلیل است که نتیجه جراحی بینی استخوانی در اغلب موارد از اقبال بیشتری نسبت به جراحی بینی گوشتی برخوردار است.

البته باید این موضوع را نیز خاطرنشان شد که نازک بودن بیش از اندازه پوست بینی نیز به اندازه ضخیم بودن آن بر نتیجه جراحی بینی تاثیر سوء دارد زیرا بی نظمی های موجود در ساختار غضروفی-استخوانی را به خوبی نمایان می کند.

 

رعایت مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

رعایت این نکات به اندازه ای حائز اهمیت است که می توان به جرات میزان اهمیت آن ها را با نحوه و کیفیت انجام عمل جراحی یکسان دانست. رعایت نکات و دستورالعمل های بعد از جراحی نه تنها مطلوب بودن نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی را تا حد زیادی تضمین می نماید بلکه احتمال بروز عارضه از جراحی را بسیار کاهش داده و موجب ایجاد تسریع در روند بهبودی بیماران می شود.

به منظور به حداقل رساندن احتمال بروز عوارض ناشی از جراحی و دستیابی به بهترین نتایج از آن، لازم است تا نکات ذیل را رعایت نمایید:

  • چند روز اول فقط غذاهای آبکی و نرم بخورید.
  • به میزان زیاد مواد حاوی پروتئین، ویتامین و فیبر میل کنید.
  • آب فراوان بنوشید.
  • برای هرچه سریع تر فروکش کردن تورم، از ژل یخ بهره بگیرید.
  • هنگام خواب در زیر سرتان دو بالشت قرار دهید.
  • به پشت خوابیده و از خوابیدن بر روی شکم و به پهلو خودداری نمایید.
  • حتما بینی تان را طبق آموزش پزشک چسب بزنید و غیره.

برای آگاهی از این نکات می توانید به مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی موجود در وب سایت دکتر نیلوفر تاری ، جراح بینی زاهدان مراجعه نمایید.

انتخاب بهترین فرم بینی

جراحی، زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که فرم بینی بعد از عمل کاملاً با صورت فرد و اجزای موجود در آن تناسب داشته و فرد دچار مشکلات عملکردی نشده باشد. برای انتخاب بهترین فرم بینی فاکتورهای ذیل را مد نظر قرار داده و به جراح بینی خود اعتماد کنید. یک جراح بینی خوب سلیقه شما را مد نظر قرار داده و با در نظر گرفتن اصول ریاضی و زیبایی شناسی فرمی که بیشترین تناسب با صورت شما داشته باشد را برای تان انتخاب خواهد نمود.

  • از جمله فاکتورهایی که در حین انتخاب فرم بینی باید مد نظر قرار داده شوند عبارتنداز:
  1. نوع بینی
  2. سلیقه فرد
  3. جنسیت
  4. ویژگی ها صورت و غیره.

تفاوت تکنیک های جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی باز بیشتر در موارد زیبایی، ترمیم شکل ظاهری و بهبود تنفس بیمار انجام می شود. در صورتی که روش بسته بیشتر برای بهبود قوز بینی به کار می رود.

در روش جراحی بسته پوست بینی در ناحیه کلوملا برداشته نمی شود. در نتیجه التهاب و کبودی بعد از جراحی بسیار اندک است. ولی در جراحی به روش باز با برداشتن پوست بینی جراح می تواند تغییرات چشمگیرتری بر روی بینی انجام دهد و به صورت کامل به ساختمان بینی دسترسی داشته باشد. میزان کبودی و التهاب در این تکنیک بیشتر است و جای بخیه ها باقی می ماند.

میزان قرینگی بین سوراخ های بینی در تکنیک باز بیشتر است.

مدت زمان عمل زیبایی بینی به روش بسته با توجه به مهارت جراح بین 15 تا 30 دقیقه است. در صورتی که تکنیک جراحی باز در بیشتر موارد بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد.

در جراحی بسته در اکثر موارد از بی حسی موضعی استفاده می شود؛ در حالی که در تکنیک باز بر روی بیمار بیهوشی عمومی انجام می شود.

نوع تکنیک عمل زیبایی بینی با توجه به هدف جراحی و بر اساس نظر جراح صورت می گیرد و نمی توان گفت کدام روش بهتر است.

پاسخ

7 − سه =

تماس با دکتر