جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می شود ؟ میل به زیبایی از گذشته تا اکنون در افراد وجود داشته و بدیهی است که داشتن یک صورت بدون نقص و ایده آل موجب بهبود اعتماد به نفس آن ها شده و تاثیر زیادی بر روحیه آن ها خواهد گذاشت. دکتر نیلوفر تاری بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، در زاهدان است که خدمات جراحی گوش را ارائه می نماید.

 

جراحی زیبایی گوش

 

گوش ها یکی از اعضای موثر در زیبایی چهره هستند که ممکن است بنا به دلایل مختلفی همچون وراثت به طور مادرزادی دچار ایرادات ظاهری بوده یا این ایرادات در اثر حادثه در این عضو پدید آمده باشند.

جراحی گوش یکی از انواع متعدد جراحی های زیبایی است که به منظور برطرف کردن ایرادات گوش انجام شده و به این ترتیب مشکلات ظاهری موجود در گوش ها را برطرف می نماید.

ایردات ظاهری که در جراحی زیبایی گوش برطرف می شوند

  • برجسته بودن لاله گوش
  • غیرقرینه بودن اندازه گوش ها یا به اصطلاح تا به تا بودن گوش ها
  • بیش از اندازه بزرگ بودن گوش ها
  • بدشکلی های موجود در گوش همچون پارگی گوش در اثر استفاده از گوشواره های سنگین
  • مشکلات به وجود آمده در گوش در اثر سوانحی همچون تصادفات

افراد ایده آل برای انجام جراحی زیبایی گوش در زاهدان

معمولاً عمل اتوپلاستی برای افرادی توصیه می شود که شرایط زیر را دارند:

  1.  کسانیکه دارای شکل غیر طبیعی در ساختار گوش خود هستند که به دلایل مختلف یا از بدو تولد ، امکان بروز چنین اتفاقی وجود دارد.
  2. کسانیکه گوش های بیش از اندازه بزرگ یا کوچک دارند.
  3. افرادی که برجستگی غیر معمول در این عضو شنواییشان به چشم می خورد.
  4. کسانیکه گوش هایشان فاصله زیادی از سر دارد.
  5. افرادی که از جراحی زیبایی اولیه خود راضی نیستند.

افرادی که شرایط مذکور را داشته باشند ، به شرط داشتن سن بالای 5 سال ، داشتن سلامتی کامل و عدم ابتلا به بیماری های خاص و زمینه ای مثل دیابت و عدم استعمال سیگار می توانند برای عمل زیبایی گوش اقدام نمایند.

انواع جراحی زیبایی گوش

مطابق فرمایشات بهترین پزشک گوش ، حلق و بینی در زاهدان ، مهم ترین عمل هایی که برای این فرآیند به کار می روند ، عبارتند از کوچک سازی ، سنجاق کردن و برجسته سازی گوش.

کوچک سازی گوش. زمانیکه گوش ها بطور غیر معمولی بزرگتر باشند آن را اصطلاحاً اختلال ماکروتیا می نامند و کسانیکه دچار این مشکل هستند ، با هدف کاهش سایز اقدام به این عمل زیبایی می کنند.

سنجاق کردن. زمانیکه گوش ها از سر فاصله زیادی داشته باشند ، از این فرایند تحت عنوان سنجاق کرده استفاده می شود.

برجسته سازی. برخی افراد ممکن است دچار مشکل در رشد گوش خود باشند. ممکن است گوش به درستی و کامل رشد نکرده باشد ؛ در اینصورت برای افزایش اندازه گوش خارجی باید از این عمل زیبایی بهره برد.

بهترین سن برای جراحی زیبایی گوش

جراحی گوش بعد از سن 6 سالگی بر روی افراد قابل انجام است زیرا در این سن گوش ها رشد خود را کرده و آماده جراحی می باشند.

بدیهی است که هرچه این جراحی زیبایی در سنین پایین تری صورت گیرد ، نتایج درخشان تری خواهد داشت زیرا غضروف های گوش در سن پایین قابل انعطاف تر بوده و تغییرات بیشتری را می توان بر روی آن ها اعمال کرد.

از طرفی انجام هرچه سریع تر جراحی زیبایی گوش که در اصطلاح به آن اتوپلاستی گفته می شود از لحاظ روانی نیز بهتر است، زیرا کودکان از نظر روحی بسیار شکننده هستند و ممکن است در مدرسه و توسط هم کلاسی هایشان بخاطر ظاهر گوش های خود مورد تمسخر قرار گرفته و این کار موجب آزار روحی و روانی آن ها شود.

البته باید این موضوع را نیز خاطر نشان شد که جراحی زیبایی گوش در هر سنی چنانچه توسط یک پزشک ماهر انجام شده و فرد نیز توقعات معقول از نتیجه آن داشته باشند ، نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت.

بهترین مزایای جراحی زیبایی گوش از نگاهی ساده

جراحی زیبایی گوش ، یک راه حل موثر برای اصلاح شکل و اندازه گوش‌ ها است که دارای مزایای بسیاری است :

تقویت اعتماد به نفس : افرادی که با مشکلاتی نظیر بزرگی ، عدم تقارن یا غیر طبیعی بودن گوش ها روبرو هستند ، ممکن است احساس ناخوشایندی از ظاهر خود داشته و اعتماد به نفس آن ها کاهش یافته باشد . اتوپلاستی می ‌تواند به آن ‌ها اعتماد به نفس بیشتری بدهد و به آن‌ ها اجازه دهد تا با آرامش و رضایت بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

تغییر شکل گوش‌ ها : این جراحی به افراد این امکان را می‌ دهد ، تا گوش ‌های خود را به شکلی مطلوب ‌تر و زیباتر تغییر دهند . اینکار شامل کوچک کردن گوش ‌های بزرگ ، اصلاح شکل یا حتی اصلاح ظاهر گوش ‌های سوخته است.

جراحی غیر درمانی : جراحی زیبایی گوش اغلب به عنوان یک جراحی غیر درمانی تلقی می‌ شود و این پروسه به منظور بهبود ظاهر و زیبایی این عضو از بدن انجام می ‌شود و از نظر پزشکی ضرورتی برای انجام آن احساس نمی‌ شود. این به افراد امکان می‌ دهد تا بدون هیچ انتظارات درمانی خاص ، به بهترین شکل زیبایی خود را بهبود بخشند.

نتایج دائمی : بعد از انجام عمل زیبایی گوش ، نتایج حاصل دائمی بوده ، به شرطی که دستور پزشک و مراقبت ‌های لازم پس از جراحی را به طور کامل رعایت کنید . این به افراد اطمینان می‌ دهد که مشکلات ظاهری گوش‌ هایشان به طور دائمی حل شده است.

رونق در زندگی اجتماعی و حرفه ‌ای : با بهبود ظاهر گوش‌ ها ، افراد ممکن است احساس عزت نفس بیشتری در محیط ‌های اجتماعی و حرفه‌ شغلی خود داشته باشند . این می ‌تواند به آن ‌ها کمک کند تا در روابط اجتماعی و شغلی خود موفق‌ تر باشند.

بنابراین ، انجام این متد زیبایی می ‌تواند به طور معناداری به افزایش اعتماد به نفس ، بهبود ظاهر و کیفیت زندگی افراد کمک کند.

نحوه انجام جراحی زیبایی گوش در زاهدان

این جراحی زیبایی معمولاً به صورت سرپایی انجام شده و پزشک طبق صلاحدید خود آن را تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می دهد.

سپس برش های لازم را در پشت گوش ایجاد نموده و بعد از دسترسی به غضروف های گوش ، ایرادات موجود در آن را برطرف می نماید، در نهایت پوست را از محل برش ها بخیه زده و آن را پانسمان می نماید.

لازم به ذکر است که محل ایجاد برش ها در ناحیه ای است که بعد از اتوپلاستی قابل مشاهده نخواهد بود.

 

 

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

  •  فرایند جراحی زیبایی گوش و یا اتوپلاستی را می ‌توان در بیمارستان و یا کلینیک های جراحی در زاهدان بصورت سرپایی تحت نظر دکتر انتخابی خود انجام داد. از جمله اقدامات مهم پیش از جراحی گوش انتخاب پزشک ماهر و با تجربه بالای جراحی است.
  •  داوطلب باید به مدت 72 ساعت قبل از عمل زیبایی گوش ، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و غیره خودداری کند.
  • در صورتی که مکمل‌های گیاهی همچون زنجبیل و غیره مصرف می کند ، به مدت 2 الی 3 هفته پیش از اتوپلاستی آن را قطع کند تا از افزایش خونریزی حین عمل خودداری شود.
  • همچنین بیمار می بایست از مصرف ترکیبات ویتامین ای به مدت دو هفته اجتناب کند.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

یکسری نکات و مراقبت ها وجود دارند که افراد با رعایت و انجام آن ها بعد از جراحی گوش ، نه تنها موجب بهتر سپری شدن دوران نقاهت شان می شوند ، بلکه رضایت بخش بودن نتیجه به دست آمده را تا حد زیادی تضمین نموده و از بروز برخی عوارض تا حد زیادی جلوگیری می نمایند. همچنین باید بگوییم که با انجام این مراقبت ها در بهبود عوارض شایع ناشی از این روش نیز تسریع ایجاد می شود.

در ذیل به تعدادی از مهم ترین نکات مراقبت های بعد از جراحی گوش اشاره کرده ایم.

 توصیه های بهترین جراح گوش در زاهدان

    • بعد از جراحی و به علت برش هایی که در پوست و همچنین اقداماتی همچون حذف غضروف که در ساختار گوش صورت می گیرد مقداری التهاب ، کبودی و تورم که میزان آن در افراد مختلف متفاوت است در گوش و نواحی اطراف آن ایجاد می شود که امری کاملاً طبیعی بوده ، جای هیچگونه نگرانی نیست و بعد از مدتی برطرف خواهد شد.
    • پزشک بلافاصله بعد از جراحی و به منظور حفاظت گوش در برابر خم شدگی ، ضربه و به طور کلی تثبیت آن در موقعیت جدید خود ، پانسمان بسیار بزرگی را بر روی گوش ها قرار می دهد.
    • پزشک پانسمان هایی که بر روی گوش قرار دارند را با صلاحدید خود بعد از گذشت حدود 1 تا 7 روز برداشته و اقدام به قرار دادن هدبندی مخصوص بر روی گوش های فرد می کند.
    • استفاده شبانه روزی از هدبند به مدت 1 تا 2 هفته ، برای فرد ضرورت داشته و بعد از این مدت زمان ، فرد مجاز است تا فقط شب ها از آن استفاده کند.

 

 

دیگر مراقبت های بعد از جراحی گوش

  • گوش های تان را به هیچ عنوان ماساژ نداده و دستکاری نکنید.
  • هنگام دراز کشیدن و خوابیدن زیر سرتان دو بالشت بگذارید و با این کار آن را از سطح بدن بالاتر قرار دهید.
  • به مدت 14 روز از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ، دخانیات و همچنین استنشاق دود خودداری نمایید.
  • از خوابیدن بر روی گوش ها اجتناب کنید ، زیرا این کار موجب تحت فشار قرار گرفتن گوش ها و در نهایت تشدید تورم موجود در آن ها می شود.
  • از خوردن غذاهایی که برای بلعیدن آن ها نیاز به جویدن زیاد است خودداری نموده ، غذاهای نرم و آبکی همچون سوپ و فرنی میل نمایید.
  • در صورت مشاهده ترشح از گوش ها نگران نشده و آن را به وسیله پنبه و مقداری هیدروژن پراکسید پاک نمایید.
  • بهتر است در روزهای ابتدایی بعد از این جراحی زیبایی از لباس های دکمه دار استفاده کنید.

نتایج جراحی اتوپلاستی

جراحی گوش یکی از متدهایی است که متقاضی بلافاصله پس از برداشتن بانداژها ، متوجه تغییر ظاهری گوش‌های خود می شود. اما نتایج بهتر ، پس از گذشت چندین ماه مشاهده می شود. در صورتی که از نتیجه عمل زیبایی گوش خود بعد از باز کردن پانسمان رضایت ندارید ، صبور باشید ، زیرا گوش ها به دلیل برش حاصل از جراحی گوش ورم دارند و فرم نهایی آن ها ، به دلیل وجود بخیه‌ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته است. بخیه‌های این فرایند زیبایی ، با توجه به صلاح دید بهترین جراح در زاهدان ، پس از 2 الی چند هفته کشیده می ‌شود و نتیجه حاصل دائمی است.

آیا اتوپلاستی بر شنوایی تأثیرگذار است؟

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که اکثر کاندیدای جراحی زیبایی گوش آن را تجربه می کنند این است که آیا این جراحی بر شنوایی تاثیر می گذارد یا خیر ؟ برای پاسخ به پرسش شما ابتدا باید آناتومی گوش را از نظر پزشکی مورد بررسی قرار دهیم . در واقع این عضو از بدن در همه افراد از سه بخش تشکیل شده است :

بخش داخلی : این بخش شامل تمام مواردی می شود در پردازش امواج صوتی و شنیدن صداها بسیار مهم هستند و هرگونه آسیب به آن ، بر دستگاه شنوایی و پرده گوش تاثیر منفی می گذارند .

بخش میانی : گوش میانی همانند رابطی می تواند امواج صوتی را از ناحیه خارجی به سمت ناحیه داخلی و پرده گوش هدایت کند . انسداد در این بخش کاهش شنوایی را در بر دارد .

بخش خارجی : حال به ناحیه از گوش رسیدیم که برای دیگر افراد قابل مشاهده بوده که امواج صوت را جمع آوری کرده تا به قسمت میانی وارد کند .

توضیحات گفته شده بیانگر این است که از آنجایی که هدف پزشک از اتوپلاستی تغییر ظاهر و دفوریتی های موجود است ، جراحی تنها در گوش خارجی انجام شده و تغبیری در مجاری و نواحی داخلی این عضو ایجاد نمی شود حتی اگر این عمل بخواهد هم زمان با کوچک کردن گوش انجام شود . تنها مواردی که می تواند منجر به کاهش شنوایی در فرد شود این است که پرده گوش او آسیب دیده و یا مجاری آن باریک و مسدود شده باشند که در اتوپلاستی هیچ از این اتفاقات نیفتاده ، دستگاه شنوایی از هرگونه آسیب در حین جراحی مصون باقی می ماند .

هزینه جراحی اتوپلاستی چقدر است؟

اینکه چه مبلغی به جهت عمل گوش پرداخت می ‌شود ، به طیف وسیعی از عوامل اضافی بستگی دارد که برای هر فرد ، متغیر است. مهم تر از همه آن ها ، میزان تغییرات و اصلاحات وارد شده در گوش می باشد که این مورد برای هر بیماری متفاوت می باشد. از این رو قیمت نهایی جراحی گوش ، پس از معاینه و جلسه مشاوره تعیین می شود. این هزینه ها می تواند شامل میزان تجربه پزشک ، میزان ایرادات گوش ، آزمایش‌های پزشکی ، داروهای تجویزی ، هزینه‌ کلینیک یا بیمارستان و موارد دیگر باشد.

همانطور که مطالعه فرمودید ، در این مطلب  گفتیم که چه گوش هایی و با چه ایراداتی نیازمند جراحی زیبایی گوش هستند. همچنین در ادامه در رابطه با فرآیند این عمل ، اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم. بعد از آن جهت تکمیل اطلاعات شما و دریافت زیبایی توام با سلامتی به مراقبت های بعد از انجام این پروسه پرداختیم. بدین ترتیب جهت حفظ سلامتی و ایجاد زیبایی کامل و بهتر ، نکات این مطلب را به یاد داشته باشید.

در آخر پیشنهاد می دهیم ، جهت دریافت بهترین نتیجه ، هنگام انتخاب پزشک خود ، نهایت دقت را داشته باشید و این پروسه را به بهترین پزشک در زاهدان بسپارید.

پاسخ

3 + 3 =

تماس با دکتر