مراقبت های بعد از تزریق چربی

بهتر است بدانید که در مراقبت های بعد از تزریق چربی و با توجه به با افزایش سن میزان بافت چربی موجود در بدن انسان به ویژه صورت کاهش می یابد که این امر موجب شلی و افتادگی پوست، بروز چین و چروک در آن و سایر نشانه های پیرپوستی می شود. بروز چنین نشانه هایی در صورت از زیبایی و جذابیت آن کاسته، منجر به ناراحتی افراد و کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود. تزریق چربی یکی از روش های موثر برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت و برطرف کردن چین و چروک های موجود در آن می باشد. این روش جوانسازی پوست به دلیل مقرون به صرفه بودن، داشتن تهاجم کم، ایمن بودن، عدم برخورداری از دوران نقاهت طولانی بسیار محبوب بوده و سالانه صدها هزارنفر در سراسر جهان برای انجام آن اقدام می نمایند. انتخاب یک پزشک خوب در زاهدان و رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی تاثیر بسیار زیادی در مطلوب بودن نتایج به دست آمده از آن و همچنین کاهش احتمال بروز عارضه ناشی از آن دارد. در ادامه مقاله دکتر نیلوفر تاری به تعدادی از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی اشاره نموده ایم.

 

مراقبت های بعد از تزریق چربی _ دکتر تاری

چه نکاتی را باید به هنگام شست و شوی محل تزریق چربی رعایت کرد؟

در مراقبت های بعد از تزریق چربی ، پزشک خوب و با تجربه در تهران توصیه می کند بعد از گذشت سه الی چهار روز از تزریق و بهبودی نسبی ، ناحیه مورد نظر را به آرامی و بودن وارد کردن هیچ گونه فشار و بدون استفاده از شوینده های قوی با استفاده از آب ولرم شست و شو دهید. توجه داشته باشی که شست و شو با استفاده از آب بسیار داغ و یا بسیار سرد سبب بروز عوارض نیز خواهد شد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی چیست؟

  • داروهای خود را طبق دستور مصرف استفاده کنید.
  • استفاده از غذاهای پرنمک همچون فست فود را در رژیم غذایی خود به حداقل ممکن برسانید.
  • بهتر است به مدت 2 روز استحمام نکنید و بعد از این مدت زمان به نحوی دوش بگیرید که کوچکترین فشاری به ناحیه تحت تزریق وارد نشود.
  • برای جلوگیری از تشدید تورم محلی که از آن چربی برداشته شده است، به مدت 3 هفته از یک گن مخصوص یا بایندر استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان محل تزریق را به مدت 7 تا 10 روز ماساژ نداده و آن را تحت فشار قرار ندهید زیرا این کار موجب جابجایی چربی شده و بر نتیجه تاثیر منفی می گذارد.
  • از حمام های طولانی مدت به خصوص حمام با آب خیلی داغ، استفاده از فضاهای گرم همچون سونا بخار و قرارگیری در معرض نور آفتاب به طور طولانی مدت خودداری کنید.
  • در صورتی که تزریق چربی به صورت انجام شده باشد برای کاهش هرچه سریع تر تورم بروز یافته هنگام خواب در زیر سر خود چند بالشت بگذارید.
  • در ابتدا باید بگوییم که بروز کمی درد و تورم بعد از انجام این روش جوانسازی پوست کاملاً طبیعی بوده، به مرور زمان کاهش یافته و بعد از چند روز برطرف خواهد شد. لذا در صورت مواجهه با این عوارض نگران نشده و برای کاهش درد خود از مسکن هایی که پزشک برای تان تجویز کرده است استفاده کنید.

از مصرف دخانیات خودداری کنید!

بهتر است بدانید که مصرف دخانیات در مراقبت های بعد از تزریق چربی ، بر میزان ماندگاری و تاثیر بخشی چربی تاثیرات منفی داشته بنابراین از مصرف آن ها خودداری کنید.

از انجام ورزش های سنگین و پر تنش بپرهیزید.

انجام فعالیت های سنگین ، خم شدن به صورت طولانی مدت می تواند در کاهش تاثیرات چربی بسیار نقش داشته باشد ، به همین منظور با توجه به نظر بهترین پزشک در زاهدان و تا زمان توصیه شده از انجام این دسته فعالیت ها بپرهیزید.

به مقدار کافی آب بنوشید

مصرف مقادیر کافی آب علاوه بر فوایدی که برای بدن دارد ، تاثیرات این پروسه زیبایی را در مراقبت های بعد از تزریق چربی بسیار افزایش می دهد.

وزن خود را ثابت نگه دارید!

شاید برای ما هم جالب باشد که آیا کاهش وزن و یا تغییر در رژیم غذایی می تواند تاثیری بر این پروسه جوانسازی بگذارد و یا نه . بهتر است بدانید که تغییر رژیم غذایی و یا کاهش وزن در مراقبت های بعد از تزریق چربی می تواند در میزان چربی تزریق شده و کاهش تاثیرات آن نقش داشته باشد.

ماساژ محل تزریق شده ممنوع می باشد

ناحیه تزریق شده را در مراقبت های بعد از تزریق چربی هرگز لمس نکنید ،  این کار می تواند سبب بروز درد و افزایش التهاب همراه با تورم شود. همچنین ممکن است ، از برخورد محکم با این محل چربی تزریق شده حرکت کند و شکلی نا مناسب به خود بگیرد.

پاسخ

چهار + 4 =

تماس با دکتر