جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به دلیل ویژگی های ساختاری آن یکی از سخت ترین انواع جراحی بینی است که لازمه دستیابی به نتیجه دلخواه و مطلوب از آن، انتخاب بهترین جراح زاهدان است. در ادامه در رابطه با عمل زیبایی بینی گوشتی یا رینوپلاستی بینی های گوشتی ، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می دهیم.

جراحی بینی گوشتی

بینی گوشتی چه ویژگی هایی دارد؟

نازک بودن استخوان ها و ضخیم بودن پوست از بارز ترین ویژگی بینی های گوشتی می باشد، همچنین میزان بافت چربی زیر پوستی در این نوع بینی زیاد بوده و پوست آن دارای منافذ بیشمار چربی است. می توان بینی های گوشتی را به دو نوع زیر تقسیم کرد:

  1. بینی گوشتی با پوست بسیار چرب : تعداد غدد سبابه در این بینی ها بسیار زیاد است.
  2. بینی گوشتی با میزان بافت زیر پوستی زیاد : در این نوع بینی گوشتی دلیل ضخامت پوست غدد چربی نمی باشند.

باید گفت که جراحی مدل دوم حساس تر از اولی بوده و ضریب موفقیت بینی نوع اول بیشتر از بینی نوع دوم می باشد.

جراحی بینی گوشتی طبیعی

افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند چاره ای جز انتخاب فرم طبیعی برای بینی شان ندارند زیرا ویژگی های بینی آن ها اجازه فرم دهی این عضو به فرم فانتزی را به پزشک نمی دهد. جراحی بینی طبیعی دارای ویژگی های زیر است :

  1. بر روی پل یبنی قوس زیادی ایجاد نمی شود.
  2. نوک بینی خیلی سربالا نمی گردد.
  3. سایز بینی خیلی کاهش پیدا نمی کند.
  4. زاویه بین لب بالا و نوک بینی حدوداً 90 تا 95 درجه خواهد بود.

به طور کلی باید بگوییم که در بینی های طبیعی خبری از تغییرات نامتعارف نبوده و ایرادات به طبیعی ترین شکل ممکن برطرف خواهند شد.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی فانتزی

“بینی های گوشتی را نمی توان به فرم فانتزی جراحی کرد.”

بسیاری از افراد با شنیدن این جمله از جانب یک پزشک گمان می کنند پزشک مورد نظر توانایی و تجرب لازم برای انجام این کار را نداشته و زمان بسیار زیادی را صرف پیدا کردن پزشکی می کنند که بتواند بینی آن ها را به فرم فانتزی جراحی کند! باید بگوییم دلیل عدم امکان جراحی بینی گوشتی به فرم فانتزی این است که:

بینی فانتزی دارای قوس زیاد بوده و سربالا است. برای اعمال و ایجاد این ویژگی ها، بینی باید غضروف و استخوان های محکمی داشته باشد که غضروف های بینی های گوشتی فاقد استحکام لازم هستند. برای اینکه تغییرات و ظریف کاری های صورت گرفته بر روی استخوان ها همچون قوس، قابل مشاهده باشند بینی باید پوست نازکی داشته باشد که پوست بینی های گوشتی نه تنها نازک نیستند بلکه ضخامت بسیار زیادی نیز دارند.

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی

یکی از مهم ترین عوارضی که می بایست برای عمل بینی در نظر بگیریم ، ایجاد ورم بینی پس از عمل می باشد. معمولا این عارضه در بعضی افراد که بینی گوشتی دارند ، در مدت طولانی تری باقی خواهد ماند. تورم پس از رینوپلاستی امری طبیعی بوده و در مدت زمان معینی بعد از بهبود بینی نیز ادامه دارد. با این حال بعضی اشخاص فکر می کنند ورم بینی پس از جراحی باید فورا کاهش یابد در صورتی که این کاهش تورم حدود ۱ سال زمان می‌برد. اگر بینی و بافت اطراف آن ورم داشته باشد بیمار می تواند به پزشک خود مراجعه کرده و از ایشان درخواست کنند تا در صورت صلاحدید کورتون به بینی تزریق کند. قابل ذکر است که تزریق کورتون پس از عمل زیبایی بینی به طور کلی در شرایط خاص انجام می شود نه در همه موارد.

بایستی گفت کورتون جهت رفع و کاهش برآمدگی  بخش بالایی نوک بینی و همچنین در فضای مرده پوست به وجود می آید که بیشتر در آقایانی که پوست نازکی ندارد و جراحی بینی ترمیمی انجام داده اند ایجاد می شود. از این رو باید گفت کورتون به میزان سه الی پنج میلی گرم باید تزریق شود. اغلب 7 روز پس از جراحی بینی این ماده تزریق می شود که در بعضی افراد پس از گذشت 4 هفته میتوان مجددا تزریق را تکرار کرد. در پایان باید گفت تزریق کورتون بیش از اندازه خطراتی به همراه دارد که باعث تیرگی و ظریف شدن پوست می شود به همین جهت پزشک حاذق از تجویز بیش از اندازه آن خودداری می کند. زیرا در این صورت فرم و ظاهر پوست دچار تغییرات منفی شده و یا باعث می شود غضروف موجود در زیر پوست مشخص شود. به همین جهت نباید بیشتر از صلاحدید جراح تزریق شود.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

افراد معمولاً به دلیل واهمه از بیهوشی و غیره از انجام جراحی زیبایی بینی هراس داشته و همواره به دنبال راه های ساده تری برای برطرف کردن ایرادات بینی شان هستند. همین امر موجب سواستفاده بسیاری از سایت ها برای بالا بردن آمار بازدید خود با عباراتی همچون ” عمل بینی گوشتی بدون جراحی ” شده است. باید بگوییم تنها راه برطرف کردن ایرادات بینی ایجاد تغییر در غضروف ها و ساختمان آن است که لیزر هیچ تاثیری در آن ندارد.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

با رعایت نکات ذیل پیش از انجام عمل بینی گوشتی ، موجب می شوید که بهترین و رضایت بخش ترین نتایج از این جراحی زیبایی برای تان حاصل شده، ریسک جراحی به حداقل رسیده و دوران بهبودی تان به بهترین شکل ممکن سپری شود.

حصول اطمینان از داشتن شرایط عمل بینی گوشتی

افرادی صلاحیت جراحی بینی گوشتی را دارند که:

  • بینی شان واقعا گوشتی و بزرگ باشد و ایرادات ظاهری مشاهده شده به دلیل ابتلای آن ها به اختلال وسواس نباشد.
  • بیمارانی که قادر به رعایت مراقبت های پیش و پس از جراحی هستند.
  • افراد غیرسیگاری و غیرالکلی و به طور کلی افرادی که بتوانند حداقل برای 2 هفته قبل و بعد از عمل از مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل بپرهیزند.
  • خانم هایی که باردار نبوده و در دوران شیردهی قرار ندارند؛ زیرا ممکن است ماده بیهوشی با تاثیرات آسیب زننده برای جنین همراه باشد.
  • اشخاصی که می توانند از پس هزینه های جراحی بربیایند زیرا بیمه هزینه جراحی هایی که با اهداف زیبایی انجام می شوند را تقبل نمی کند؛ هزینه های جراحی شامل دستمزد جراح، هزینه بیمارتان، هزینه داروها، آزمایشات، عکسبرداری و غیره می باشد.

بهترین جراح بینی را ادر جراحی بینی گوشتی انتخاب کنید

جراحی زیبایی بینی گوشتی به مراتب سخت تر از جراحی زیبایی بینی استخوانی می باشد بنابراین باید یک جراح بینی خوب در زاهدان را انتخاب نمایید که از میزان تجربه و مهارت بسیار بالایی در زمینه عمل بینی گوشتی برخوردار باشد در غیر اینصورت به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهید کرد.

 

نکات مراقبتی قبل از جراحی بینی  گوشتی

  • بیان صادقانه انتظارات از نتیجه عمل بینی گوشتی
  • درمیان گذاشتن صادقانه سوابق جراحی، بیماری، مصارف دارویی، آلرژی های دارویی و غذایی
  • عدم مصرف سیگار، قلیان، مواد مخدر، نوشیدنی های حاوی الکل و کافئین به مدت 2 هفته پیش از جراحی
  • انجام آزمایشات و عکسبرداری های تجویز شده توسط پزشک
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون به مدت 14 روز پیش از جراحی بینی گوشتی و غیره.
  • از خوردن غذاهایی که نمک و ادویه زیادی داشته و موجب تشدید تورم بینی می شوند بپرهیزید.
  • داروهایی که پزشک تان تجویز کرده است را طبق دستور مصرف و به طور کامل استفاده کنید.
  • از خندیدن شدید خودداری کنید زیرا این کار موجب حرکت کردن استخوان های بینی که هنوز در موقعیت جدید خود ثابت نشده اند شده و همچنین منجر به باز شدن زودتر از موعد بخیه های بینی می شود.
  • پس از عمل بینی گوشتی هنگام خواب زیر سرتان دو بالشت قرار دهید، به پشت و به حالت طاقباز بخوابید.
  • استفاده از لنز طبی مانعی نداشته ولی توصیه دکتر نیلوفر تاری ، جراح بینی زاهدان این است که به مدت 2 ماه از عینک استفاده نکنید.

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

تحقق بهترین و رضایت بخش ترین نتایج از عمل زیبایی بینی گوشتی مستلزم داشتن انتظارات واقع بینانه از نتایج، انتخاب جراح بینی خوب در زاهدان و رعایت مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی گوشتی می باشد که در ذیل به تعدادی از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از جراحی اشاره کرده ایم. شما با رعایت این نکات نه تنها مطلوب بودن نتیجه را تضمین می کنید بلکه از بروز عوارض حاد جلوگیری نموده و در روند بهبودی و کاهش عوارض شایع ناشی از جراحی تسریع ایجاد می کنند.

  1. روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی را به طور کامل استراحت کرده، بعد از آن و به مدت 1 هفته تنها کارهای شخصی خود را انجام دهید.
  2. برای برداشتن وسایل و انجام سایر فعالیت ها خم نشده و سرتان را به سمت پایین نیاندازید.
  3. تا مدت زمان تعیین شده توسط پزشک از انجام فعالیت ها و ورزش های سخت خودداری کنید.
  4. طی 3 روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی هر 2 ساعت یکبار به مدت 20 دقیقه بر روی بینی خود کمپرس سرد و در 3 روز بعدی همین کار را با کمپرس گرم انجام دهید.
  5. طی روزهای ابتدایی فقط غذاهای نرم و آبکی همچون فرنی خورده و به تدریج رژیم غذایی معمول خود را در پیش بگیرید.

 

 

آیا بینی گوشتی به ‌شکل قبل از عمل بازمی ‌گردد؟

یکی از اولین نگرانی متقاضیانی که بینی گوشتی دارند این است که آیا آناتومی بینی پس از رینوپلاستی گوشتی با گذر زمان ، حفظ می ‌شود؟ اگر چه در گذشته به ‌جهت سنتی‌ بودن این پروسه ، فرم بینی بعد از انجام این پروسیجر تغییر می یافت ، اما امروزه با وجود متخصص حاذق گوش و حلق و بینی و همچنین تکنولوژی های جدید ، افتادگی نوک بینی به صفر رسیده است.

در صورتی که دکتر نیلوفر تاری ، بهترین جراح بینی گوشتی در زاهدان ، تشخیص بر نازک بودن نوک بینی دهد ، چربی زیر بینی برداشته می شود. در صورتی که پزشک تجربه جراحی بالایی نداشته باشد ، چربی سر بینی را با نداشتن تبحر کافی ، بیش از اندازه حذف و در نتیجه بد شکل می کند. همچنین این بی دقتی می تواند سبب مختل شدن خون ‌رسانی نوک بینی و عوارض دیگر شود. اما در صورتی که جراحی با تجربه را برای انجام رینوپلاستی گوشتی خود برگزینید ، تمامی این احتمالات از بین می ‌رود. همان طور که بارها گفتیم با توجه به اینکه بینی ‌های گوشتی ، استخوان بندی و غضروف ضعیف ‌تری نسبت به بینی های استخوانی دارند. برای جلوگیری از افتادگی بینی نیز ، جراح با پیوند غضروف‌ و یا گرافت در تیغه و ستون بینی به تقویت غضروف‌ های ضعیف این نوع از بینی ها می پردازد.

مزایای جراحی بینی باز برای عمل بینی گوشتی

در صورتی که فردی جراح بینی حاذقی را برگزیند و مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی را طبق توصیه پزشک خود انجام دهد ، با وجود خصوصیات بینی گوشتی می تواند از نتیجه مطلوبی برخوردار شود ، این موارد عبارتند از :

  • تعادل
  • بهبود جریان تنفس بینی
  • ظاهر بهتر و اعتماد به نفس بالاتر فرد از خود

پاسخ

چهار × 1 =

تماس با دکتر