جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی برای رفع ایرادات ناشی از پروسه جراحی بینی اولیه انجام می شود. در این فرآیند مشکلات عملکردی ناشی از عمل اولیه و ایرادات ظاهری رفع می گردد. بعضی از متقاضیان که از نتیجه جراح زیبایی بینی یا رینوپلاستی خود رضایت ندارند دست به عمل بینی ترمیمی می زنند. اما به گفته خانم دکتر نیلوفر تاری ، بهترین جراح بینی در زاهدان ، این فرآیند پیچیدگی ها ، قوانین ، کاربرد و مزایای خاص خود را دارد. برای آن که بدانید نیازمند انجام جراحی مجدد هستید یا خیر ، به ادامه مطلب توجه کنید.

جراحی ترمیمی بینی

 

جراحی ترمیمی بینی چیست؟

گاهی پس از جراحی زیبایی بینی اولیه نتیجه بدست آمده ، دلخواه زیباجو نیست ؛ این عدم نارضایتی می تواند ناشی از اشتباه پزشکی یا عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی باشد. در چنین مواردی عمل بینی ترمیمی در زاهدان و سایر شهرها انجام می شود. این عمل ایرادات ایجاد شده را رفع خواهد کرد.

  • نکته!

افراد باید این نکته را در نظر داشته باشند که پیچیدگی عمل با هر بار جراحی کردن بینی افزایش می یابد ، از همین رو باید در انتخاب پزشک خود دقت بسیار زیادی را صرف نمایند. پزشکی را انتخاب کنید که از تبحر و تجربه زیادی در جراحی زیبایی بینی برخوردار باشد.

مزایای جراحی ترمیمی بینی چیست؟

مزایای این عمل جراحی کاملاً مشابه جراحی اولیه بینی بوده و موارد ذیل را شامل می شود:

  • تنفس بهبود یافته با رفع گرفتگی های ناشی از عمل بینی اولیه
  • چهره ای موزون تر با شکل دهی مجدد بینی
  • تقارن ارتقا یافته صورت با درمان کجی و برطرف کردن عدم تقارن ناشی از جراحی اولیه بینی
  • افزایش اعتماد به نفس

زمان مناسب برای عمل بینی ثانویه

به توصیه بهترین پزشک در زاهدان ، افراد بلافاصله بعد ازعمل زیبایی بینی اولیه و مدتی بعد از آن نمی توانند برای جراحی ترمیمی بینی اقدام کنند لذا:

  1. اولا در این زمان به دلیل وجود مقدار زیادی تورم، نتیجه نهایی مشخص نیست؛ بسیاری از عدم تقارن های مشاهده شده به علت همین تورم بوده و بعد از فروکش کردن تورم خبری از عدم تقارن نخواهد بود.
  2. ثانیا ساختمان بینی هنوز ضعیف بوده و زخم های بینی به طور کامل ترمیم نشده اند.

بهترین زمان برای جراحی ترمیمی بینی توسط پزشک شما تعیین می شود. در برخی بعد از 1 سال و در برخی دیگر بعد از 2 سال می باشد. حتی در برخی ممکن است ساختمان بینی به قدری ضعیف باشد که امکان انجام جراحی ترمیمی بینی بر روی آن وجود نداشته باشد.

بهترین جراح بینی ترمیمی زاهدان

از آن جا که فرآیند عمل ترمیمی ، چالش برانگیز است ، تمامی جراحان بینی مسئولیت انجام این پروسه را قبول نمی کنند. تنها جراحانی که به اندازه کافی به تجربه و دانش خود ایمان دارند ، فرآیند مذکور را انجام می دهند.

اگر قصد دارید ، جراحی ترمیمی بینی انجام دهید ، حتما پزشک متبحر و باتجربه ای همچون دکتر تاری در زاهدان انتخاب کنید. جراحان حرفه ای در ابتدا حفظ عملکرد بینی را در نظر می گیرند و پس از آن درباره انجام دادن یا ندادن این فرآیند تصمیم خواهند گرفت. همچنین جراح بینی خوب ، فرم جدید بینی را براساس استاندارهای زیبایی شناسی و تناسب فرم و اندازه آن با دیگر اجزای صورت انتخاب می کند. در این صورت قطعا بهترین نتیجه از فرآیند مذکور نصیب شما می شود.

چند نکته ضروری در جراحی ترمیمی بینی

  • عمل ثانویه بینی حداقل پس از گذشت یک سال از عمل اولیه انجام می شود.
  • در صورتی که زخم فعالی در داخل یا خارج بینی وجود داشته باشد ، امکان انجام این فرآیند وجود نخواهد داشت.
  • پیشنهاد می دهیم برای دریافت نتیجه ایده آل از این فرآیند حتما جراح متبحری انتخاب کنید.

نکات ضروری قبل از جراحی بینی ترمیمی

تمام نکات مورد نیازی که قبل از جراحی ترمیمی بینی باید رعایت شود ، مشابه جراحی بینی اولیه است. در صورتی که فردی قصد انجام رینوپلاستی بينی را دارد و یا اعمال این پروسه برایش ضروری است ، می بایست به نکات زیر توجه داشته باشد  :

  • از انجام جراحی بينی ترمیمی ، توقعاتی منطقی داشته باشد.
  • به طور کلی ، از آن جایی که عمل ترمیمی بينی پیچیدگی بسیاری دارد ، با هر بار عمل بینی مجدد ، پیچیدگی حاصل از آن بیشتر خواهد شد. از این رو می بایست حتما به دنبال پزشکی متبحر و با تجربه جراحی بالا که بیشترین رضایت بیمارانش را به همراه دارد بروید تا نتیجه مطلوبی کسب کنید.
  • به دلیل اینکه در انجام جراحی ترمیمی بينی ، نباید هیچ گونه زخمی درون این عضو وجود داشته باشد ، بیمار باید تا 1 سال بعد از عمل قبلی صبر کند تا به عوارض خطرناکی دچار نشود.
  • در روز جراحی با یک همراه در کلینیک یا بیمارستان حضور داشته باشد.

چرا جراحان بینی ، پیشنهاد می کنند برای انجام جراحی ترمیمی بینی ، باید یکسال صبر کرد ؟

به دلیل اینکه عمل زیبایی بینی به طور کلی در ساختار غضروفی و استخوانی بينی متقاضی انجام می گیرد و در صورتی ، تمامی این اصلاحات با نتیجه مطلوب بر روی این نواحی انجام می شود که ترمیم حاصل از فرایند قبلی کامل شده باشند.

اغلب جراح در حین جراحی ترمیمی بینی ، برای دسترسی به ساختار استخوانی وغضروفی بینی ، پوست بينی را بلند می کند به همین جهت ، 1 سال باید از عمل قبلی گذشته باشد تا به طور کامل پوست بينی ترمیم شده باشد.

تورم حاصله از جراحی بینی ابتدایی طی این بازه زمانی ، به طور کلی از بین رفته است و در این صورت ظاهر نهایی بينی به راحتی مشاهده می شود و در نهایت فرم نهایی بينی بعد از یکسال نمایان می شود.

ایرادات قابل اصلاح جراحي ترميمي بینی

از جمله مواردی که در این پروسیجر اصلاح می شوند عبارتند از :

  • قوز موجود بر پل بينی که در عمل بینی قبل به طور کامل برطرف نشده باشد.
  • افتادگی موجود در نوک بينی که به جهت استفاده از روش های نادرست ، پدیدار شده اند.
  • برجستگی بیش از حد که در عمل بینی قبلی بر نوک بينی پدیدار شده است.
  • سربالایی بیش از اندازه در نوک بينی که در پروسیجر قبلی به وجود آمده باشد.
  • کوتاهی بیش از حد طبیعی در نوک بينی که در پروسیجر پیشین ، در بینی ایجاد شده است.

اشخاص مناسب برای عمل ترمیمی بینی

برای انتخاب کاندیدی که مناسب عمل ثانویه بینی می باشد به بررسی چند پارامتر نیاز می باشد. با بررسی موارد زیر جراح بینی می تواند ، تصمیم مناسب را در جهت رسیدن به نتیجه رضایت بخش و ایده آل انتخاب نماید. از این رو در زیر مواردی که در جراحی ترمیمی بینی موثر هستند بررسی می شوند که شامل :

  • به چه علت بیمار تصمیم به جراحی ترمیم بینی گرفته است.
  • بررسی دقیق شواهد و علائم موجود که گزینه مناسب آن ، استفاده از گرافی های تشخیصی می باشند.
  • آنالیز انتظارات و درخواست متقاضی از عمل ترمیم بینی
  • توجه به شرایط و سن بیمار در جهت سلامتی

آیا عمل ترمیمی بینی درد دارد؟

قطعا دردی که در نتیجه رینوپلاستی به وجود می آید به همان نسبت نیز در جراحی ترمیم بینی و یا کمتر وجود دارد. با تجویز داروهای مسکن پس از جراحی ، بیمار هیچ گونه دردی را تجربه نمی کند. در صورتی که ایرادات موجود در بینی بالا باشد ، جراح برش هایی در کنار و وسط بینی اعمال می کند و پوست آن را به طور کامل بلند کرده تا ایرادات موجود در استخوان و غضروف ها از بین بروند. در برخی دیگر نیز پزشک به دلیل وجود تغییرات جزئی تۀنها یک برش در زیر تیغه میانی یا درون بینی ، ایجاد کرده و به اصلاح آن می پردازد که در این مواقع متقاضی فقط شاهد کبودی پس از عمل می شود

هزینه عمل ترمیمی بینی در زاهدان

عمل ثانویه بینی به نسبت جراحی اولیه ، نیازمند دقت بیشتر و زمان بیشتری است ؛ چرا که به نسبت رینوپلاستی اولیه چالش برانگیز تر است. این ویژگی جراحی ثانویه بینی در بالا رفتن قیمت پروسه تاثیر مستقیمی دارد. هزینه این فرآیند بسته به میزان تغییرات ، ساختمان بینی و غیره متغییر است. در صورتی که قصد دارید هزینه جراحی ترمیمی بینی را به طور دقیق بدانید ، پیشنهاد می دهیم با دکتر نیلوفر تاری از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

پاسخ

پنج + 4 =

تماس با دکتر