جراحی بینی استخوانی

اگر جزو افرادی هستید که بینی شان در دسته بینی های استخوانی قرار داشته و قصد عمل بینی تان را دارید باید خوشحال باشید زیرا نتیجه جراحی بینی استخوانی در اغلب موارد بسیار درخشان است. جراحی بینی از جمله پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در سراسر جهان است که با برطرف کردن ایرادات ظاهری موجود در بینی همچون قوز، موجب زیبایی بیشتر افراد و افزایش اعتماد به نفس آن ها می شود.

 

سن مناسب عمل بینی استخوانی

رنج سنی مناسب انجام عمل زیبایی بینی استخوانی از 18 سال به بعد است زیرا فرد در این سن روند بلوغ را به پایان رسانده و بعد از رینوپلاستی دیگر تغییرات در فرم جدید بینی استخوانی شخص ایجاد نمی شود. افراد بعد از 18 سالگی دیگر از لحاظ سن ممنوعیتی نخواهند داشت زیرا تنها در دوران بلوغ است که شخص در حال رشد و تغییر است.
ویژگی های بینی استخوانی چیست؟

ویژگی های زیر بینی های استخوانی را از بینی های گوشتی متمایز می نمایند:

  • داشتن غضروف های محکم: استخوان ها و غضروف هایی که ساختمان بینی های استخوانی را تشکیل می دهند بسیار مستحکم و قوی هستند.
  • پوست نازک: پوستی که بر روی استخوان ها قرار گرفته و اسکلت بینی را می پوشاند نازک بوده و ضخامت زیادی ندارد.
  • عدم وجود منافذ چربی زیاد: به طور کلی بر روی پوست بینی منافذ چربی وجود دارد که در بینی های استخوانی تعداد این غدد و منافذ بسیار اندک می باشد.
  • عدم وجود چربی های زیرپوستی به مقدار زیاد: چربی های زیر پوستی از دیگر عوامل سازنده ساختار بینی ها هستند که میزان آن ها در بینی های استخوانی کم است.

 

جراحی بینی استخوانی

روش های جراحی ببنی استخوانی

عمل بینی استخوانی می تواند به دو تکنیک باز و بسته انجام گردد. انتخاب هر یک از روش های فوق بسته به انتخاب پزشک و همینطور با در نظر گرفتن شرایط جسمانی فرد انتخاب می شود. گفتنی است که تمامی روش های جراحی بینی استخوانی متناسب با مدل های بینی و درخواست افراد است پس نیازی نیست شخص در انتخاب روش عمل بینی استخوانی پافشاری به خرج دهند.

تکنیک باز:

در پروسه مذکور برش هایی اطراف سوراخ های بینی و زیر تیغه بینی ایجاد می شود. با استفاده از این برش پوست روی دماغ را برداشته می شود و بهترین جراح بینی زاهدان ، دکتر نیلوفر تاری  دسترسی لازم را بدست می اورد که بتواند تغییرات خواسته شده را اعمال کند. دوران نقاهت این تکنیک به نسبت بسته بیشتر است. همچنین کبودی و ورم پس از جراحی نیز بیشنر است. دقت کنید که در برخی موارد بهتر است از روش باز استفاده کرد و نمی توان از روش بسته کمک گرفت.

تکنیک بسته :

در این پروسه برش های ایجاد شده در داخل بینی واقع می شود. این روش جای آسکار بر جای نمی گذارد. این روند مزایای بسیاری به دنبال دارد. یکی از مزیت های آن کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی است و دوره نقاهت و ریکاوری کمتری دارد. در برخی مواقع میزان تغییرات خواسته شده با روش بسته امکان انجام دادنش وجود ندارد به خصوص اگر تغییر در ارتباط با نوک بینی باشد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

بهترین جراح بینی استخوانی

برآمدگی موجود بر سطح بینی از جمله بزرگ ترین دغدغه های متقاضیان رینوپلاستی استخوانی می باشد. با برداشتن قوز موجود بر روی پل بینی ، جراح بینی می بایست روش های صحیحی را در خصوص ظاهری نامناسب برای داوطلب اعمال کند تا بیمار به نتیجه مطلوبی از جراحی بینی استخوانی برسد. از این رو نیاز است که داوطلبان در زمان انتخاب پزشک ، حساسیت بالایی داشته باشند ، زیرا در صورتی که پزشک ، روش های مناسبی را در خصوص این پروسیجر انجام ندهد موجب ایجاد فرمی نامناسب و مشکل تنفسی در فرد می شود که منجر به صرف هزینه بالاتر در ترمیم آن می شود. انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی با تجربه بالای عمل بسیار حائز اهمیت است  ، زیرا در اخذ نتیجه مناسب از عمل بینی استخوانی برای بیمار تاثیر گذار می باشد.

در صورتی که قصد دریافت بهترین فرم و درمان را از نتیجه رینوپلاستی استخوانی داشته باشید ، توصیه می کنیم با تحقیقات میدانی دقیق و منظم ، بهترین پزشک را بیابید. برای این کار باید لیستی از پزشک های منتخب خود ، با پرس و جو از دوستان و آشنایان تهیه کنید ، سپس با مراجعه حضوری و سرچ در گوگل و فضای مجازی ، نمونه کارهای آنان را روئیت کنید و مورد بررسی قرار دهید. بهترین متخصصان جراحی بینی استخوانی با برخورداری از تجربه ، تخصص و میزان رضایت بالای بیماران همراه می باشند. مجرب ترین جراحان بینی استخوانی ، با انجام عمل های زیبایی بینی فراوان طی سال های طبابت خود و مواجه با تمام چالش های حین عمل ، نسبت به پزشک های بی تجربه ، مهارت بسیاری را کسب کرده اند. به همین جهت می توانید با یک انتخاب خوب ، عملی با فرم زیبا را نزد بهترین متخصص تجربه کنید.

نتیجه جراحی بینی استخوانی

برای اینکه بهترین نتایج از جراحی بینی حاصل شود لازم است بینی، استخوان ها و غضروف های محکمی داشته باشد تا بتوان آن ها را صیقل داده و بر روی فرم دهی شان مانور داد.

همچنین هرچه میزان چربی های زیرپوستی کم بوده و پوست نازک تر باشد تغییرات اعمال شده در ساختمان بینی بهتر قابل مشاهده خواهد بود. جراحی بینی استخوانی به دلیل داشتن تمام ویژگی های ذکر شده به طور معمول نتایج موفقیت آمیزی را به دنبال دارد.

 

جراحی بینی استخوانی با لیزر

برخی از افراد به دلیل ترس از بیهوشی به دنبال راه های دیگری به جز عمل زیبایی بینی ، برای از بین بردن ایرادات بینی شان هستند. به همین دلیل در رابطه با این موضوع در موتورهای جستجو به تحقیق می پردازند.

با یک جستجوی ساده در رابطه با از بین بردن مشکلات ظاهری بینی در گوگل، ممکن است با مطالبی همچون جراحی بینی با لیزر ، دستگاه های کوچک کننده و غیره برخورد کنید.

باید گفت که تمامی این مطالب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و پایه و اساس علمی ندارند.

تاکنون هیچ تحقیقی مبنی بر تاثیر لیزر بر رفع مشکلات استخوانی بینی به اثبات نرسیده است. باید گفت از لیزر تنها می توان برای رفع برخی مشکلات موجود بر روی پوست بینی همچون جای جوش بهره گرفت.

پاسخ

یازده − یازده =

تماس با دکتر