جراحی بینی باز

پزشک برای برطرف کردن ایرادات موجود در بینی و اعمال اصلاحات مورد نیاز بر روی آن ، از دو تکنیک جراحی بینی بهره می گیرد ؛ این تکنیک ها به نام جراحی بینی باز و عمل بینی بسته شناخته شده اند. اما چه عواملی در انتخاب تکنیک جراحی در بینی موثر هستند؟ فاکتورهایی مانند میزان پیچیدگی جراحی در بینی ، میزان ایرادات بینی ، هدف زیباجو و در نهایت صلاحدید پزشک در انتخاب هر یک از این روش ها برای جراحی تاتیرگذار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این روش ، ادامه مقاله از خانم دکتر نیلوفر تاری ، بهترین متخصص جراحی بینی باز در زاهدان را مطالعه نمایید.

جراحی بینی باز _ دکتر نیلوفر تاری

بسیاری از بیماران پیش از انجام این جراحی زیبایی ، زمان زیادی را برای آگاهی و کسب اطلاعات در رابطه با روش های جراحی در بینی صرف می کنند و حساسیت زیادی در این زمینه به خرج می دهند. باید بگوییم که روشی که پزشک حرفه ای از آن برای پروسه عمل استفاده می کند ، قطعا بهترین روش برای شما خواهد بود ، چرا که هر یک از تکنیک های باز و بسته مزایا و معایب خود را دارند. با این تفاسیر ، بیشتر پزشکان حرفه ای در تعداد زیادی از پروسه های عمل خود ، تکنیک جراحی بینی باز را انتخاب می کنند.

جراحی بینی باز  در زاهدان چگونه انجام می شود؟

در هر دو روش عمل بینی بسته و باز لازم است که بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد ، پزشک بعد از بیهوش شدن بیمار و به منظور دستیابی به ساختار غضروفی-استخوانی بینی بر روی پوست آن در ناحیه کلوملا برش هایی ایجاد می کند. محل ایجاد این برش و ایجاد آن روی پوست ، موجب تمایز دو روش جراحـی بینی باز و بسته از یکدیگر می شود.

در جراحی به روش باز برشی کوچک به طول 4 تا 5 میلیمتر ، روی ناحیه کلوملا و تعدادی برش نیز درون بینی ایجاد می گردد. سپس پزشک اقدام به جدا کردن پوست از استخوان های تحتانی خود کرده و آن را به کمک ابزارهای به خصوص بالا نگه می دارد و در نهایت ، به منطور برطرف کردن ایرادات موجود در بینی و تغییر فرم آن ، تغییراتی را بر روی استخوان ها و غضروف های بینی اعمال می نماید.

دکتر نیلوفر تاری ، جراح بینی زاهدان به هر دو تکنیک عمل بینی بسته و باز تسلط دارد ، ولی به دلیل مزایای بیشتری که در روش باز وجود دارد ، در اکثر موقعیت ها از این روش ، برای عمل بینی زیباجو بهره می گیرد و از روش بسته تنها در برخی ترمیم های جزئی استفاده می کند.

جراحـی بینی باز چه مزایایی دارد؟

این روش دارای مزایای بی شماری است که از این میان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تکنیک باز در جراحی دماغ هایی استفاده می شود که مشکلات آن ها خیلی زیاد است و روند پروسه پیچیدگی بیشتری دارد ، چرا که در روش مذکور پزشک به ساختار بینی دسترسی کامل دارد.
  •  با تکنیک باز پیوند غضروف ساده تر و البته با ریسک بسیار کمتر انجام می شود.
  • در این روش ، پزشک جهت رفع مشکلات و ایرادات موجود در بینی بهتر عمل می کند.

 

 

انواع تغییرات درجراحی بینی باز

آیا می دانستید رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی با اهداف بزرگ کردن بینی نیز انجام می شود؟ از آنجایی که قطعاً بسیاری از متقاضیان به دنبال روشی برای ارتقا دادن جذابیت چهره خود هستند ، انواع مختلف جراحی های بینی وجود دارند که هریک نتیجه مطلوب متفاوتی را می دهد.

بدن افراد منحصر بفرد است ؛ بنابراین تمام جراحی های زیبایی و بطورکلی ، تمام جراحی ها اندکی با یکدیگر متفاوتند. اکنون به شرح برخی انواع مختلف جراحی های بینی موجود و اهداف آن ها می پردازیم.

بزرگ کردن بینی با جراحی بینی باز

در طول این درمان ، پزشک پیوند استخوان و بافت را برای ایجاد نوک یا پل بینی انجام می دهد. در بسیاری موارد ، جراح از بخش های دیگر بینی معمولاً سپتوم بینی استفاده می کند. هرچند اگر بیمار دارای بافت کافی در این ناحیه نباشد ، جراح از برخی مواد مصنوعی یا از غضروف گوش و دنده برای بزرگ کردن بینی استفاده می کند.

در صورت تخریب شدن شدید بینی ، پیوندهای بینی به منظور ضخیم کردن پوست ، جهت دستیابی به ساختار مورد نظر الزامی می باشد.

 

 

جراحی بینی باز در زاهدان پس از وارد آمدن ضربه

ساختار بینی ، بخش ظریف آناتومی انسان است که از بخش های کوچک و پیچیده ای تشکیل شده است که برای خلق شکل بینی شما به یکدیگر متصل شده اند. وقتی بینی آسیب می بیند ، چیزهای مختلفی می توانند این ساختار متوازن را تحت تاثیر قرار دهند. این موارد شامل شکستگی استخوان ، غضروف آسیب دیده ، تغییرات مشهود در بینی ، انحراف در داخل بینی ، به هم ریختن تقارن در داخل و خارج بینی و حتی دشوار شدن تنفس می باشد.

خونریزی نیز می تواند نگران کننده باشد ، چون لخته های خون می توانند در اطراف سپتوم بینی تشکیل شده و مانع رسیدن جریان نرمال خون به آن شود. این امر باعث مرگ پارتیشن غضروف بین مجاری عبور هوا می شود و موقعیتی است که در پزشکی تحت عنوان هماتوم سپتوم شناخته می شود. پل بینی گاهی تخریب می شود و بدشکلی فرورفته ای را در بینی بر جای می گذارد.

در رینوپلاستی پس از وارد آمدن ضربه ، تمام این آسیب های وارده به بینی که می تواند به آسیب دیدن مجاری هوا شود درمان می گردد. رایج ترین علل این آسیب ها معمولاً در پی وار دشدن آسیب های ورزشی ، تصادف خودرو و دعوا کردن اتفاق می افتد.

از دیگر انواع عمل بینی می توان به جراحی بینی ترمیمی ، جراحی کوچک کردن بینی و جراحی پولیپ بینی اشاره کرد.

مشخصات کاندیدای جراحی بینی باز

برخی از افراد در یک تکنیک انتخابی ، جهت انجام عمل بینی اصرار می ورزند ، اما از آن جا که زیباجویان در این زمینه متخصص نیستند ، بهتر است که تنها نتیجه عمل برایشان مهم باشد و انتخاب روند پروسه را به پزشک انتخابی و البته حرفه ای خود بسپارند. در ادامه ویژگی های کاندیدای جراحی باز بینی را بیان می کنیم:

  • زیباجویانی که برای رسیدن به فرم دلخواه باید پروسه پیچیده یا نسبتا پیچیده ای در ساختمان بینی انجام دهند.
  • متقاضیانی که نیازمند جراحی بینی ترمیمی هستند.
  • متقاضیانی که ساختمان بینی آن ها از غضروف و استخوان ضعیفی تشکیل شده است و در روند پروسه باید پیوند گرافت و غضروف انجام دهند.

معایب جراحی بینی باز

عمل زیبایی بینی با تکنیک باز ویژگی هایی دارد که از نظر بعضی افراد نسبت به تکنیک جراحی بینی بسته جزو معایب روش مذکور ، محسوب می شود. این معایب نظیر موارد زیر هستند:

  • طولانی بودن دوران نقاهت
  • ایجاد تورم و کبودی
  • طولانی بودن مدت زمان عمل
  • ایجاد بخیه روی بینی

توجه

تمامی موارد گفته شده جهت انجام عمل تخصصی تر الزامی و نشان دهنده حساسیت در روند است. این معایب با توجه به تکنیک بسته بیان شده اند.

عمل بینی بسته بهتر است یا باز؟

پزشکان علاقه زیادی به انجام جراحی زیبایی بینی با تکنیک باز دارند. آن ها معتقد هستند این روش نسبت به روش بسته ریسک کمتری دارد و در نهایت نتیجه بهتری می دهد. همچنین ، در این عمل امکان تغییرات بیشتری نیز وجود دارد. اما لازم به ذکر است که انتخاب روش عمل زیبایی بینی به تشخیص و صلاحدید پزشک ، همچنین شرایط و هدف بیمار وابسته است.

آیا جراحی بینی باز عوارض دارد؟

مطابق گفته های بهترین جراح بینی زاهدان ، هر عمل و تغییری در بدن ، عارضه هایی دارد. اما در صورتی که پروسه تغییر ، مطابق با استاندارهای علمی و مناسب شرایط و خواسته متقاضی انجام شود ، در نهایت جز عوارض کوتاه مدت و طبیعی عارضه دیگری نخواهد بود. در صورتی که زیباجو در انتخاب پزشک خود به اندازه کافی دقت نکند یا بعد از انجام عمل زیبایی ، مراقبت های الزامی را انجام ندهد ، به احتمال زیاد دچار عوارض بلند مدت می شود.

عوارض کوتاه مدت :

  • تورم و کبودی
  • خون ریزی کوتاه مدت
  • گرفتگی کوتاه مدت در بینی (به دلیل وجود مخاط)
  • عدم حس بویایی در زمان کوتاه

عوارض بلند مدت :

  • از دست دادن حس بویایی در بلند مدت
  • مشکل در سیستم تنفسی
  • ایجاد صدای خس و خس هنگام تنفس
  • عدم خواب آرام به دلیل مشکل تنفسی
  • عدم قرینگی در سوراخ بینی
  • عدم رفع کامل قوز بینی

هزینه جراحی بینی باز

هزینه پروسه مذکور به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • میزان تغییر فرم بینی
  • هزینه بیمارستان یا کلینیک
  • هزینه دکتر و تیم حرفه او
  • هزینه آزمایش های قبل از عمل
  • و دیگر موارد

تمامی موارد گفته شده نسبت به زمان و مکان متغییر است. بنابراین ، بهتر آن است که جهت اطلاع از هزینه عمل ، ابتدا پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید و با بررسی روند عمل از قیمت به طور کامل آگاه شوید.

پاسخ

7 + شانزده =

تماس با دکتر