جراحی بینی کج

جراحی بینی کج اصطلاحی است که پزشکان برای بینی هایی به کار می برند که به انحراف ظاهری دچار هستند. هرگونه کجی ، ناراستی و انحراف بینی از خط وسط صورت موجب کج دیده شدن آن خواهد شد. لازم به ذکر است که راینوپلاستی یا همان جراحی بینی تنها راه برطرف کردن کجی ظاهری و این اختلال در بینی می باشد. در این مقاله از دکتر نیلوفر تاری ، متخصص در عمل اینگونه بینی در زاهدان ، به بررسی این نوع جراحی می پردازیم.

 

جراحی بینی کج

عوامل موثر در کج شدن ساختار بینی

بسیاری از افراد به صورت ارثی و از بدو تولد با بینی کج  متولد می شوند ، همچنین برخی رویداد ها همچون تصادف ، وارد شدن ضربه ای محکم و موارد دیگر که ساختمان استخوانی بینی را دچار اختلال می کند با کجی بینی همراه می باشد. البته در برخی موارد و به هنگام مراجعه جهت جراحی زیبایی بینی ممکن است به علت نداشتن مهارت کافی پزشک در زاهدان ، زیبا جویان در دوره نقاهت با استخوان کج بینی خود مواجه شوند ، که تنها راه بهبود آن جراحی بینی کج می باشد.

تفاوت کجی ظاهر بینی و انحراف بینی

برخی از بیماران به اشتباه گمان می کنند که کجی بینی ، در ظاهر با انحراف تیغه بینی یکسان است در صورتی که چنین نیست. سپتوم یا تیغه میانی در بینی هایی که دچار انحراف هستند ، به سمت راست یا چپ منحرف می باشد که این مسئله موجب بروز اختلالات عملکردی بینی ، همچون مشکلات تنفسی در آن ها می شود. در صورتی که کجی ظاهری بینی موجب بروز چنین عارضه هایی در افراد نشده و تنها ظاهر بینی آن ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد ، هر چند در اغلب موارد کجی ظاهری و انحراف داخل هر دو با هم وجود دارند.

سپتوپلاستی یک نوع عمل جراحی می باشد که متخصص گوش و حلق و بینی در زاهدان از آن برای برطرف کردن مشکلات موجود در تیغه بینی بهره گرفته و جراحی بینی کج هیچ تاثیر و دخالتی بر شکل ظاهری بینی ندارد. باید بگوییم که در اغلب بینی هایی که کج می باشند ، مشکل انحراف نیز وجود دارد ؛ بنابراین افرادی که علاوه بر اصلاح سپتوم خواستار تغییرات ظاهری بینی و بهبود آن هستند ، می بایست عمل سپتوپلاستی و رینوپلاستی را به طور همزمان انجام دهند.

نکته قابل توجه این است که بیمه به دلیل درمانی بودن هدف عمل سپتوپلاستی ، هزینه های آن را تقبل کرده ولی هزینه رینوپلاستی را متقبل نخواهد شد.

توجه داشته باشید که: با جراحی بینی کج تقارن مطلق صد در صدی در بینی حاصل نشده و این ارتباطی به مهارت بهترین جراح بینی زاهدان ندارد ؛ زیرا اصلاح انحراف ها تا حدی امکان پذیر است ؛ بنابراین از پزشک باتجربه انتظارات نامعقول نداشته باشید.

 

 

مراقبت های بعد از عمل بینی کج

بعد از جراحی بینی کج که ماهر و باتجربه بودن جراح بینی تاثیر بسیار زیادی در رضایت بخش بودن نتیجه به دست آمده از جراحی بینی دارد ، رعایت و انجام نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی ، بیشترین تاثیر را در این امر دارد ؛ لذا نباید به هیچ عنوان در انجام آن ها کوتاهی کنید.

از جمله نکات مراقبتی مربوط به جراحی بینی کج توسط بهترین جراح بینی در زاهدان عبارتند از:

  • بعد از 4 ساعت فقط اجازه نوشیدن مقداری آبمیوه طبیعی و آب را دارید.
  • از خوردن غذاهای سفت و جویدنی اجتناب کرده ، غذاهای نرم و آبکی بخورید.
  • طی ساعات ابتدایی ، بدن به شدت تحت تاثیر مواد بیهوشی قرار دارد ؛ از همین رو ممکن است خوردن و آشامیدن موجب بروز حالت تهوع در شما شود. توصیه دکتر نیلوفر تاری ، جراح بینی به بیماران این است که حداقل طی 4 ساعت ابتدایی اقدام به خوردن و آشامیدن نکنند.
  • خوردن غذاهایی که حاوی نمک و ادویه زیاد هستند ، تورم ناشی از جراحی بینی را تشدید می نماید ؛ لذا باید مصرف آن ها را به حداقل برسانید.
  • برای حداقل 14 روز از مصرف نوشیدنی های الکلی ، دخانیات و داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند ، همچون آسپرین و وارفارین خودداری نمایید.
  • طی مدت زمانی که جراح بینی خوب دکتر نیلوفر تاری در زاهدان برای تان مشخص می کند ، حتماً بر روی بینی تان چسب بچسبانید؛ چسب زدن به مدت 1 هفته موجب فرم گیری هرچه بهتر بینی شده و همچنین برای چندین ماه موجب هرچه سریع تر فروکش کردن تورم بینی تان می گردد.
  • تنها برای 24 ساعت به طور مطلق استراحت کرده و بیشتر از این مدت زمان را به استراحت مطلق اختصاص ندهید ؛ زیرا با ریسک لخته شدن خون در پا و همچنین یبوست در شما همراه است.
  • حتماً بر روی کمر خوابیده و در زیر سرتان چند بالشت قرار دهید ؛ امکان دارد بینی با خوابیدن بر روی شکم و به پهلو تحت فشار و آسیب قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که دکتر نیلوفر تاری تمام این نکات مراقبتی را به طور کامل در جلسه پیش از جراحی خدمت تان شرح خواهند داد.

چگونگی عمل بینی کج

جراحی بینی کج ، برای ایجاد تغییرات لازم از دو تکنیک جراحی بینی باز و بسته بکار می گیرد. اما با وجود مشکلات بسیار زیاد و نیاز به دسترسی کافی طی این پروسه ، بهترین پزشک دکتر تاری در زاهدان از روش باز استفاده خواهد کرد. در تکنیک باز ، پوست بینی از ساختار استخوانی جدا شده و پزشک دسترسی لازم را در هر نقطه از بینی فرد به دست می آورد ، اما در پروسه جراحی بینی بسته و عدم دسترسی کافی ، پزشک قادر به اعمال تغییرات در استخوان بینی نخواهد بود. در نتیجه بعد از درمان و اصلاح کجی بینی ، پوست را به حالت اولیه خود بازگردانده و با استفاده از بخیه های جذبی و غیر جذبی برش های ایجاد شده را می بندد.

هزینه عمل بینی کج در زاهدان

لازم است بدانید که جراحی بینی کج ، نوعی عمل ترمیمی بینی می باشد. در واقع عمل بینی ترمیمی با توجه به دستکاری هایی که در گذشته شده است و ساختار بینی تغییر کرده است ، بسیار پیچیده شده که باید توسط جراح بینی با تجربه عمل شود. موارد دیگر همچون دستمزد پزشک ، داروی بیهوشی و تجهیزات بیمارستان ، دارو های تجویز شده و غیره می توانند در هزینه نهایی تاثیر بگذارند که با مراجعه به پزشک می توانید از مقدار آن مطلع شوید.

پاسخ

دو × 2 =

تماس با دکتر