اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی و مراقبت های بعد از آن ، نقش زیادی در رضایت بخش بودن نتیجه عمل زیبایی بینی و کاهش احتمال بروز عارضه ناشی از آن دارند. به همین دلیل پیش از انجام جراحی بینی می بایست در رابطه با نکاتی که در نتیجه آن تاثیر دارند ، اطلاعات دقیق کسب کرده و آن ها را رعایت نمایید. در ادامه مقاله از دکتر نیلوفر تاری بهترین جراح بینی در زاهدان ، نکات و موارد مهم را مطالعه نمایید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

کاندیدای مناسب جراحی بینی

از جمله اقدامات قبل از جراحی بینی که بسیار حائز اهمیت می باشد ، این است که افراد از اینکه کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستند اطمینان حاصل کنند.

مطابق گفته بهترین جراح بینی در زاهدان ، برخلاف باور بسیاری از مردم که گمان می کنند ، در صورتی که بینی شان ایراد داشته و قادر به پرداخت هزینه های عمل جراحی در بینی باشند ، کاندیدای مناسبی برای این جراحی زیبایی بوده و می توانند بینی خود را عمل کنند ، باید بگوییم که چنین نیست. برای انجام این جراحی زیبایی شرایط دیگری نیز علاوه بر موارد ذکر شده لازم است که در ذیل به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم.

عدم ابتلا به بیماری های روحی و جسمی

یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی بررسی حال روحی فرد است. چنانچه فرد در حین جراحی به بیماری های مزمنی ، همچون لوپوس مبتلا بوده یا سابقه ابتلا به بیماری هایی ، همچون بیماری های قلبی-عروقی را داشته باشد ، باید از انجام جراحی زیبایی بینی صرف نظر کند ؛ زیرا ممکن است در حین جراحی دچار مشکل شود.

همچنین ، فرد نباید در حین جراحی به بیماری های روحی مبتلا باشد. جراحان بینی در زاهدان و سایر شهرها ، گاهی با مراجعانی مواجه می شوند که به افسردگی مبتلا بوده و هدف اصلی شان از جراحی ، بهبود حال روحی خود می باشد. این افراد دچار این باور اشتباه هستند که ایجاد تغییر در ظاهر ، موجب بهبود شرایط روحی شان خواهد شد. در صورتیکه نه تنها چنین نبوده ، بلکه ممکن است به دلیل استرس های شایع پیش از جراحی ، اوضاع شان رو به وخامت نیز برود.

داشتن توقعات منطقی از جراحی از اقدامات قبل از جراحی بینی

افراد باید قبل از جراحی ، از نوع بینی خود ؛ یعنی استخوانی یا فانتزی بودن آن آگاهی یافته و بر این موضوع اشراف داشته باشند که ویژگی های ساختاری و نوع بینی ، محدودیت هایی در فرم دهی و برطرف کردن ایرادات برای متخصص گوش ، حلق و بینی در زاهدان ایجاد می نماید. به طور مثال ، فردی که بینی گوشتی دارد ، پوست بینی اش ضخیم ، میزان بافت چربی زیرپوستی در بینی او زیاد و همچنین ساختار غضروفی-استخوانی بینی اش ضعیف است ، نباید از پزشک خود توقع بینی فانتزی داشته باشد. زیرا جراح هرچه قدر ماهر هم که باشد ، نمی تواند در این نوع بینی تغییراتی ، همچون سربالا ، کوچک شدن و قوس زیاد را اعمال نماید.

بررسی اقدامات قبل از جراحی بینی و عدم بارداری و شیردهی

برای انجام عمل زیبایی بینی ، لازم است تا فرد تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد. ماده بیهوشی ممکن است بر روی جنین یا نوزاد تاثیرات سو بگذارد ، لذا توصیه دکتر نیلوفر تاری ، جراح بینی زاهدان به خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند این است که در این مدت زمان از انجام هرگونه جراحی با اهداف غیرضروری خودداری نمایند.

 

 

اقدامات قبل از جراحی بینی چیست؟

  • بعد از اینکه تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفتید و مطمئن شدید که کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل زیبایی هستید ، اولین اقدامی که باید انجام دهید ، انتخاب بهترین جراح بینی زاهدان یا هر شهر دیگری است که در آن سکونت دارید.
  • سیگار کشیدن و به طور کلی مصرف دخانیات و همچنین نوشیدنی های حاوی الکل ، در روند اکسیژن رسانی خون اختلال ایجاد می نمایند ؛ به همین دلیل افراد باید دو هفته قبل از عمل بینی از مصرف آن ها خودداری کنند.
  • از مصرف برخی داروها ، همچون بروفن به مدت 2 هفته پیش از رسیدن موعد عمل زیبایی بینی بپرهیزید.
  • اگر در حین انجام فرآیند ، معده فرد پر باشد ممکن است محتویات موجود در آن موجب انسداد مجرای تنفسی او شود ، به همین دلیل توصیه اکید پزشکان به بیماران این است که در شب قبل از این عمل زیبایی شامی بسیار سبک میل نموده و از خوردن و آشامیدن به مدت 8 ساعت پیش از آن خودداری نمایند.
  • یکی از اقداماتی که فرد باید پیش از عمل بینی انجام دهد ، انجام آزمایشاتی همچون تست بارداری است ، این آزمایشات را انجام دهید و پاسخ را در روز عمل زیبایی بینی به پزشک خود تحویل دهید.

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی به توصیه جراح خوب بینی در زاهدان

  • برای اینکه عمل بینی با مشکل و عارضه همراه نباشد ، پزشکان سوالاتی در رابطه با حساسیت های دارویی و سوابق دارویی تان می پرسند که باید به طور صادقانه به آن ها پاسخ دهید.
  • بهتر است آقایان پیش از انجام این پروسه ، صورت خود را اصلاح نموده و خانم ها در روز موعد فاقد آرایش باشند.
  • شخصی را به عنوان همراه در کنار خود داشته و نیم ساعت قبل از ساعت مقرر ، در کلینیک حضور پیدا کنید.
  • لباس راحتی در روز انجام فرآیند به تن کنید تا مشکلی به هنگام عوض کردن آن برای تان پیش نیاید.
  • یکی از مواردی که در نتیجه جراحی زیبایی بینی موثر است ، مراقبت از اسپلینت و چسب بینی به مدت 1 هفته بعد از آن است ، به همین علت بهتر است روز قبل از این جراحی زیبایی استحمام کنید که تا چند روز به حمام کردن نیازی نداشته باشید. این کار همچنین پیش از عمل به شما آرامش می دهد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی و مرخصی گرفتن از محل کار

طبق توصیه بهترین جراح بینی در زاهدان ، بعد از جراحی بینی باید مدتی را در منزل استراحت نمایید ؛ به همین دلیل از جمله اقدامات قبل از جراحی بینی ، مرخصی گرفتن از محل کارتان است. استراحت بعد از عمل جزو الزامات به حساب می آید ؛ زیرا عمل زیبایی بینی ، یک روند پرتهاجمی است و باید بعد از آن ، دوره بهبودی و نقاهت را به درستی پشت سر بگذارید. زمان مورد نیاز برای مرخصی دو هفته است و تحت هر شرایطی و با هر شغلی بایستی این مدت را استراحت کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی و سلامتی

ضمناً به یاد داشته باشید ، برای انجام بخشی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، حتماً قبل از این فرایند آب و مایعات فراوان بنوشید. بطور طبیعی بدنتان نیاز به هیدارته شدن دارد تا بتواند سریعتر خود را با شرایط پس از عمل وفق داده و جبران انرژی های از دست رفته طی این پروسه را بکند.

از قبل داروهای تجویزی خود را تهیه و آماده کنید ؛ چون بعد از این فرایند ممکن است نتوانید به داروخانه بروید و ازجمله اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی ، توجه به این مسئله است. علاوه بر این ، حوله ، پارچه یا کیسه مخصوص و مقداری یخ آماده داشته باشید تا بعد از عمل رینوپلاستی در زاهدان ، از اعمال کمپرس سرد بر نواحی تحت تاثیر استفاده نمایید ؛ چون این کار تا حد زیادی به کاهش ورم و التهاب بعد از این پروسه کمک می کند. موارد مذکور ، از جمله مهمترین مواردی هستند که برای اقدامات قبل از جراحی بینی بایستی مد نظر قرار دهید.

پاسخ

12 + سیزده =

تماس با دکتر