جراحی بینی در زاهدان

نقش زیاد بینی بر زیبایی به دلیل موقعیتی که در صورت دارد ، بر کسی پوشیده نیست. همین امر ، سالیانه افراد زیادی را برای جراحی بینی و رفع نواقص موجود در بینی شان به مطب جراحان بینی روانه می کند. دکتر نیلوفر تاری جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی ، همچنین فلوشیپ فوق تخصص عمل بینی و رفع سینوس در زاهدان ، مقاله زیر را جهت ارائه اطلاعات به مرجعه کنندگان خود تهیه کرده است. از این رو جهت کسب اطلاعات بیشتر ، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی

بینی و تاثیر آن بر صورت

بینی به دو علت تاثیر زیادی بر زیبایی صورت دارد و جراحی بینی روی آن اعمال می شود:

  1. برجسته بودن
  2. قرارگیری در مرکز صورت

این دو عامل موجب می شوند که بینی در مرکز توجه بوده و جزئی ترین نقص در آن سریعاً به چشم بیاید. ممکن است افراد با قرارگیری در مقابل آینه احساس کنند که بینی شان دارای ایرادات و بدشکلی هایی همچون کج بودن ، افتادگی نوک ، بزرگ بودن بیش از اندازه و مشکلات دیگر بوده و همین امر موجب ناراحتی ، کاهش اعتماد به نفس و در برخی موارد جمع گریزی آن ها می شود. در گذشته که علم پزشکی در ابتدای راه خود بود راهکاری برای برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی وجود نداشت ؛ ولی امروزه با جراحی بینی می توان بسیاری از ایرادات این عضو را رفع کرده و ظاهر افراد و حتی روحیه شان را بهبود بخشید.

جراحی بینی

انواع بینی در جراحی بینی

برای اینکه نتیجه جراحـی زیبایی بینی ، مورد رضایت شما واقع شود ، باید قبل از انجام آن در رابطه با نوع بینی خود و محدودیت هایی که نوع بینی در نتیجه عمل بینی ایجاد می کند ، آگاهی های لازم را کسب کنید. بینی افراد به دو نوع زیر تقسیم می شود:

بینی استخوانی: این نوع که ایده آل ترین نوع بینی برای جراحی می باشد ، دارای استخوان بندی بسیار مستحکم و غضروف هایی قوی است که پوستی نازک روی آن ها را پوشانده است.

بینی گوشتی: این نوع از بینی برخلاف بینی های استخوانی ، ساختمان قوی و مستحکمی ندارد ؛ به همین دلیل نمی توان هنگام جراحی بینی گوشتی بر روی فرم دهی آن مانور زیادی داد . همچنین این فرم از بینی ها ، چربی های زیر پوستی زیاد و پوست کلفتی دارند که مانع به چشم آمدن تغییرات ایجاد شده بر روی ساختمان بینی می شود. بنابراین اگر بینی شما چنین فرمی دارد ، بهتر است برای دریافت نتیجه زیبا و حرفه ای ، نزد پزشک حرفه ای دکتر نیلوفر تاری در زاهدان مراجعه کنید.

 

انواع روش های جراحی بینی

به طور کلی جراحی زیبایی در بینی ، توسط متخصصین به دو روش انجام می شود. این دو روش شامل موارد زیر است:

  • جراحی زیبایی بینی باز
  • جراحی زیبایی بینی بسته

گرچه امروزه بیشتر عمل باز بینی انجام می شود و این روش نسبت به روش بسته نوین تر است ، اما انتخاب این روش ها بسته به نظر جراح بینی خوب دکتر نیلوفر تاری در زاهدان ، ترجیح متقاضی و هدف متقاضی از جراحی زیبایی است. در ادامه هر یک از این روش ها را به طور کامل توضیح می دهیم.

جراحی بینی

عمل باز بینی

در روش باز عمل بینی ، ناحیه کلوملا (فاصله بین دو سوراخ بینی ) برشی ایجاد می شود و توسط این برش ، پوست به اندازه ای که پزشک دید کافی به ساختمان بینی داشته باشد از بینی جدا می شود. بعد از دسترسی کامل پزشک ، تغییرات لازم انجام شده و سپس پوست مجددا روی بینی قرار گرفته و بخیه می خورد.

جراحی بینی باز مناسب تمام افرادی است که قصد دارند تغییرات دقیق و به نسبت زیادی روی بینی خود انجام دهند.

مزایای عمل بینی به روش باز

  • متقاضی می تواند بینی خود را به صورت فانتزی ، نیمه فانتزی یا طبیعی تغییر شکل دهد.
  • پزشک به اسکلت بینی دسترسی کامل دارد.
  • امکان آسیب دیدگی (نظیر مشکلات تنفسی ) کم است.
  • امکان عدم قرینگی کم است.

عمل بسته بینی

در روش بسته جراحی بینی ، هیچ گونه برشی در ظاهر بینی انجام نمی شود . در این تکنیک پزشک از داخل بینی دسترسی ایجاد می کند. پوست بینی از داخل به وسیله ابزار پزشکی از سطح بینی بالاتر رفته و در آن جا نگه داشته می شود. سپس بهترین پزشک بینی در زاهدان ، تغییرات را بدون دسترسی مستقیم و عموما در نوک بینی انجام می شود.

این روش مناسب افرادی است که نیازمند تغییرات جزئی در نوک بینی خود هستند.

مزایای عمل بینی به روش بسته

  • دوران نقاهت کوتاه است.
  • تورم و کبودی ناشی از عمل بسیار کم است.
  • نیازمند بیهوشی سبک است.
  • بدون بخیه در ظاهر بینی انجام می شود.
  • هزینه کمتری دارد.

کاندیدای مناسب برای جراحی بینی با هدف زیبایی

  1. حداقل سن مناسب 16 سال در خانم ها و 18 سال در آقایان است. علاوه بر سن جسمانی ، سن عقلانی هم مهم است ؛ متقاضی باید به بلوغ عقلانی نیز رسیده باشد.
  2. علاوه بر این ها از یه سنی بالاتر که معمولا 40 سال به بالا است ، پوست دچار شلی و افتادگی پیدا می شود که مقداری نتیجه تغییر فرم در بینی را محدود می کند ؛ اما در هر حال قابل انجام است.
  3. افرادی که دچار اضطراب ، افسردگی و به خصوص وسواس های شدید ذهنی هستند ، نمی توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی باشند.
  4. افرادی که خود بدانگاری نیز دارند نمی توانند کاندیدای این پروسه زیبایی باشند و به هر حال باید از لحاظ روانی سلامت کامل داشته باشند.
  5. پوست مناسب برای جراحی بینی نباید خیلی ضخیم یا خیلی نازک باشد. پوست مناسب باید خاصیت کشسانی مناسبی نیز داشته باشد.
  6. در مورد ساختار بینی برای جراحی بینی نیز باید گفت ، هر چه طول بینی نسبت به عرض آن بیشتر باشد ، نتایج بهتری رو انتظار داریم. در واقع بینی های کوتاه و پهن چندان مناسب عمل زیبایی بینی نیستند و بینی های بلند و باریک مناسب تر هستند.
  7. درباره بیمارانی که سابقه آلرژی یا پولیپ دارند ، باید احتیاط های کامل انجام شود و در صورتی که بهترین جراح بینی ، در زاهدان صلاح بداند می شود حین جراحی پولیپ عمل زیبایی نیز انجام شود.
  8. افرادی که از نظر جسمی در سلامت کامل هستند و دچار بیماری هایی نظیر دیابت ، فشار خون و غیره نیسند ؛ همچنین مصرف سیگار و قلیان نیز ندارند ، کاندیدای خوب برای تغییر فرم بینی هستند.
  9. هر چه قوام غضروف بینی های زیباجو نیز بیشتر باشد ، نتیجه عمل زیبایی بینی بهتر است.

جراحی بینی

آیا جراحی بینی با فرم فانتزی آسیب زا است؟

همانطور که می دانید در فرم بینی فانتزی ، اندازه بینی به مقدار زیادی کوچک شده و به آن قوس داده می شود. همچنین سوراخ های بینی بسیار کوچک می شوند. این فرم بینی ، در گذشته نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده بود اما امروزه بیشتر افراد زیباجو تنها به دنبال رفع ایرادات ظاهری خود هستند. از نظر پزشکی نیز کوچک کردن زیاد بینی در بعضی از افراد با مشخصه های ویژه ، می تواند آسیب زا باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از انجام عمل زیبایی بینی ، حتما با جراح بینی خوب و با تجربه در زاهدان در این رابطه مشورت کنید.

چگونه می توان جراح بینی خوب انتخاب کرد؟

توجه داشته باشید که جراحی بینی اگر صحیح انجام نشود می تواند تاثیرات مخرب و بزرگی بر ظاهر بینی و تنفس بیمار به وجود بیاورد. بنابراین ، افراد هنگام انتخاب جراح بینی خود باید دقت کافی را داشته باشند. زیباجویان در حالت طبیعی می بایست با چندین پزشک مشاوره داشته باشند و چند نکته مهم در خصوص دکتر منتخب خود را مورد ارزیابی قرار دهند. با توضیح مختصری این موارد را بررسی می کنیم :

آموزش و تجربه: به طور قانونی تمام جراحان بینی مجازند جراحی زیبایی بینی انجام دهند. از این رو بیمار دکتری را که انتخاب می کند می بایست مهارت و تخصص ویژه ای در تغییر شکل ، جراحی بینی و ترمیم آن داشته باشد. بنابراین ابتدا مسیرهای تنفسی و سپس ساختار خارجی بینی از اولویت های این پروسیجر محسوب می شوند. داوطلبان آینده نگر ، هنگام مشاوره با جراحان ، باید در خصوص عملکرد آن ها در جراحی بینی سوال کنند. بنابراین پزشک انتخابی شما باید طی جراحی به آناتومی بینی و مجرای تنفسی متقاضیان بسیار اهمیت دهد.

پیشینه مثبت : متقاضیان باید پزشکی را انتخاب کنند که در کسب موفقیت شهرت خوبی داشته باشد زیرا تجربه بالا در انجام جراحی بینی تاثیر بسزایی در رسیدن به نتیجه مثبت دارد.

فرایند شخصی : عمل بینی فرایندی شخصی و کاملا سلیقه ای است که بر ظاهر و سلامت ذهنی افراد تاثیر بسزایی می گذارد. بنابراین انتخاب جراح بینی خوب در زاهدان باعث می شود که علی رغم داشتن وجدان کاری ، نسبت به دغدغه و نگرانی بیماران درک بالایی داشته باشد که تمام این موارد در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار تاثیر گذار می باشد. بیماران باید آلبوم عکسی را از نمونه کارهای قبل و بعد از جراحی پزشکان مشاهده کنند که در این حین با جواب این سوالات در ذهنشان تایید نهایی برای پزشک منتخب خود را می دهند.

آیا عملکرد زیبایی شناسی این جراح را دوست دارم؟
آیا نتایج جراحی بینی طبیعی به نظر می رسد؟
آیا عکس ها گویای نتیجه مطلوب رینوپلاستی از زوایای مختلف بوده است؟

مشاوره اولیه

در زمان مشاوره جراح با بیمار ، معاینه فیزیکی بینی فرد توسط جراح انجام شده و ایرادات و اصلاحاتی که می بایست انجام شود به بیمار ارائه می شود. از این رو ، مسیر ارتباط شخصی بین پزشک و بیمار نیز در این جلسه گسترش می یابد. برای برنامه ریزی دقیق در جهت جراحی بینی ، پزشک تقاضا و سلیقه بیمار را ارزیابی می کند. جراح با پرس و جو در خصوص سابقه بیمار از مصرف داروها ، استعمال سیگار و موارد دیگر ، اطلاعات یکپارچه ای از عمل زیبایی بینی به فرد ارائه می دهد.

عوارض جراحی بینی

عمل زیبایی بینی نیز همچون تمامی جراحی ها می تواند عوارض طبیعی و زود گذری را به همراه داشته باشد که این موارد عبارتند از کبودی ، ورم ، تهوع ، خونریزی ناچیز و غیره که این موارد عادی است و هر کدام نسبت به شرایط بدن بیمار تا مدت زمان دوره نقاهت وجود دارد. همواره این سوال پیش می آید که آیا با افزایش آمار رینوپلاستی ، عوارض آن هم کاهش می یابد ؟ باید پاسخ داد که بله . با پیشرفت پزشکی و افزایش علم و آگاهی به مراتب میزان استانداردهای عمل های بینی نیز رشد می کند. عوامل متفاوتی از جمله میزان بالای تقاضای جراحی های زیبایی بینی سبب شده تا جراحی ها با تکنیک های مختلفی در رقابت با یکدیگر و همچنین شعارهایی مبنی بر سهولت متد های رینوپلاستی به وجود آید. از این رو ، در کنار روش های منطقی و اصولی ، برای تغییر ظاهر و عملکرد بینی ، سودجویانی در این بازار رقابتی با تبلغ هایی مبنی بر هزینه ای بسیار پایین ، درمکان های غیر استریلیزه و نامناسب و همراه با ابزارو متریال بی کیفیت و غیر بهداشتی ، توسط پزشکی نامتخصص ، اقدام به جراحی بینی می کنند. به همین جهت تاکید ما براین است که در نظر داشته باشید ، انتخاب یک جراح متخصص و با تجربه به شما کمک می کند تا بتوانید تا حد بسیار بالایی از عوارض جراحی بینی و از معایب جبران ناپذیری مانند بی حسی ، برجای ماندن اسکار ، عفونت ، از بین رفتن دائمی عصب و غیره جلوگیری کنید. از این رو ، تحقیقات میدانی دقیق و انتخاب مناسب از پزشک متبحر باعث می شود ، فرد از نتیجه مطلوبی برخوردار شود و احتمال ایجاد عوارض تا حد امکان کاهش یابد. برای کاهش هر چه سریعتر عوارض جراحی زیبایی بینی در زاهدان باید مراقبت های قبل و بعد از آن را به طبق توصیه خانم دکتر نیلوفر تاری انجام داد.

جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

به طور معمول می توان گفت این پروسیجر ، حدود یک تا دو ساعت زمان بر است ، با این حال ممکن است مدت زمان این فرایند برای برخی افراد نسبت به تغییرات انجام شده طولانی تر نیز باشد. بعضی جراحی های بینی ترمیمی نیز ، اغلب حدود چهار ساعت به طول می انجامد. به طور کلی ، مدت زمان عمل به تکنیک های خاص جراح و اهداف بیمار بستگی دارد.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • انتخاب بهترین جراح بینی در زاهدان ، از مهمترین نکات در راستای تصمیم به رینوپلاستی است که هر فرد باید در انتخاب دقت بالایی داشته باشد.
  • اقدامات بعدی در ارتباط با آزمایشات لازم ، جهت اطمینان خاطر دکتر از میزان سلامت و شرایط جسمانی فرد است که باید قبل از انجام عمل بینی انجام داد.
  • در روز جراحی بایستی فرد ناشتا باشد. حدود هفت الی هشت ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.
  • قبل از رینوپلاستی استحمام کنید زیرا بعد از انجام عمل مدتی نباید حمام بروید.
  • در روز جراحی بهتر است که با پوستی تمیز به اتاق عمل بروید در نتیجه خانم ها از آرایش خود داری کنند و آقایان بهتر است که صورت خود را اصلاح کنند.
  • یک ماه قبل از جراحی بینی از استعمال هرگونه دخانیات بپرهیزید.
  • مصرف نوشیدنی های حاوی الکل را تقریبا سی روز بیش از پروسه قطع کنید.
  • سوابق بیماری خود را حتما به دکتر اطلاع دهید.
  • مصرف هرگونه داروی انعقاد خون را هفت روز قبل از روند کنار بگذارید.
  • در ارتباط با حساسیت های داروی و خوراکی با دکتر خود مشورت کنید.

 

 

انجام آزمایشات قبل از جراحی بینی

چرا به انجام آزمایش قبل از عمل زیبایی نیازمند می شویم؟ طبیعتا اگر قصد انجام راینوپلاستی داشته باشید ، خواهان کسب اطلاعاتی در این باب هستید تا با دیدی باز در این راه قدم بردارید. از آنجایی که عمل بینی در زاهدان و سایر شهرهای ایران به همراه بیهوشی و ایجاد برش در نواحی مختلف بینی همراه است ، لازم است مهمترین فاکتور یعنی سلامت فرد سنجیده شود. اولویت اصلی در هر عمل زیبایی ، سلامت متقاضی است. با انجام آزمایش می توان از میزان سلامت فرد اگاهی پیدا کرد تا جراح قادر باشد برای نحوه و روند عمل و نوع مراقبت های دوران ریکاروی تصمیم گیری نماید. اما این آزمایشات شامل چه مواردی می شوند:

  • آزمایش خون

تست خون از جمله راه های چک کردن سیستم ایمنی بدن و میزان سلامت ما می باشد. مولفه های رایجی مانند میزان گلبول های قرمز و سفید، قند و غیره در این تست سنجیده می شوند. این تست قبل از عمل بینی موارد زیر را در بر می گیرد:

  1. سنجش گلوکز خون یا FBS
  2. آزمایش CBC یا کمخونی
  3. بیماری های قابل انتقال مانند HIV یا هپاتیت
  4. تست PT,PTT جهت کنترل فاکتورهای انعقادی خون

سایر آزمایشاتی که باید قبل از انجام جراحی بینی به انجام برسند عبارتند از:

  • عکس از قفسه سینه

عمل زیبایی بینی با بیهوشی همراه بوده و باید تنفس فرد در حین پروسه تحت کنترل قرار بگیرد. تصویر حاصل از این عکس نمایش دهنده میزان سلامت ریه ها است. این عکس برای افراد در سنین بالای 40 سال ضروری و برای افراد در سنین پایین تر بر اساس شرایط جسمانی آن ها تجویز می شود.

  • سی تی اسکن

با این عکس برداری پیشرفته می توان ساختار کلی اسکلت بینی را مشاهده نمود تا گرفتگی ها ، انحراف و غیره به تشخیص برسند.

  • نوار قلب

برای افراد بالای 40 سال ، نوار قلب با هدف چکاپ منظم بودن ضربان قلب آنها توصیه شده است.

جراحی بینی - دکتر نیلوفر تاری

 

چه کسانی نمی توانند بینی با فرم فانتزی داشته باشند؟

اگر بینی شما بسیار بزرگ باشد ، فرم فانتزی به شما توصیه نمی شود. (ممکن است فرم نیمه فانتزی یا طبیعی برای شما مناسب تر باشد.) اگر سوراخ های بینی بزرگی دارید در صورت کوچک کردن زیاد آن ها ، هنگام جراحی بینی ممکن است بعد از مدتی دچار عوارض داخلی شوید. (بنابراین پیشنهاد می کنیم به مقداری که جراح بینی زاهدان توصیه می کند آن ها را کوچک کنید. اگر صورت بزرگی دارید یا اجزای صورت شما درشت است ، فرم فانتزی برای بینی شما مناسب نیست. (امروزه مدل ظاهری بینی را با توجه به موارد زیباشناسی حالت می دهند.)

انواع جراحی بینی

رینوپلاستی اولیه : فرایند عمل بینی اولیه با هدف زیبایی و یا در مانی در افرادی که برای اولین بار به این پروسه جراحی اقدام کرده اند گفته می شود. البته تکنیک های ایجاد برش و جراحی بسته به نوع گوشتی و یا استخوانی با توجه به نظر جراح بینی با تجربه در زاهدان انتخاب خواهد شد.

عمل بینی ترمیمی: در صورتی که در ابتدا جراح بینی خود را با دقت بالایی انتخاب کرده باشید و به یک پزشک با تجربه و با سابقه بالا مراجعه کرده باشید ، امکان نیاز شما به جراحی بینی ثانویه کاهش خواهد یافت. به طور کلی عمل بینی ترمیمی با هدف رفع مشکلات به وجود آمده در عمل بینی اولیه بوده که تمامی نواقص و مشکلات ترمیم خواهند شد.

سپتورینوپلاستی : این پروسه جراحی تلفیقی از عمل انحراف بینی و رینوپلاستی می باشد. در واقع سپتوم تیغه جدا کننده دو سوراخ بینی بوده که بر اثر وارد شدن یک ضربه و یا موارد دیگر دچار آسیب می شود ، که می تواند تنفس افراد را دچار مشکل کند. طی این تکنیک جراحی پزشک ، انحراف بینی را بر طرف کرده و هر نوع اختلال در تنفس را بهبود می بخشد.

تیپ پلاستی: یکی از زیر شاخه های جراحی بینی ، تیپ پلاستی می باشد. ناحیه مورد نظر در این پروسه جراحی نوک بینی بوده که مناسب آن دسته از زیبا جویان بوده که مشکلات متعددی در نوک بینی خود دارند و زیبایی ظاهر و دیگر بخش های صورتشان تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

جراحی بینی

نتیجه جراحی بینی

بینی افراد بعد از جراحی معمولاً به دو شکل زیر فرم داده می شود:

بینی فانتزی: با انجام جراحـی زیبایی بینی با فرم فانتزی ، نوک بینی سربالا شده و روی پل آن قوس زیادی ایجاد می شود که همین امر موجب ایجاد زاویه ای حدوداً 100 تا 105 درجه بین لب و نوک بینی شخص خواهد شد.

بینی طبیعی: هدف اصلی از انجام این فرم از بینی ، برطرف کردن ایرادات بینی به طبیعی ترین شکل ممکن است. به همین علت در بینی طبیعی خبری از کوچک شدن زیاد بینی ، وجود قوس بر روی پل بینی و سربالا بودن نوک بینی نیست. در این فرم ، جراح بینی حاذق در زاهدان به رفع ایرادات بینی بسنده می کند.

جراحی بینی در زاهدان

مراقبت های بعد از جراحی بینی

رینوپلاستی همانطور که اطلاع دارید در جهت درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. به علت میزان تغییراتی که به وجود می آید ، طبیعتا جهت تثبیت و سرعت بخشیدن در روند بهبود بایستی توصیه های گفته شده توسط پزشک خوب و ماهر در زاهدان را جدی گرفت در ذیل به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • پس از رینوپلاستی در مواقع خواب و استراحت بهتر است که با استفاده از چند بالشت سر را از بدن بالاتر نگهدارید و همچنین مانع از چرخش سر به اطراف شوید.
  • از انجام دادن فعالیت های ورزشی و حرکت های سنگین خودداری کنید.
  • همانطور که در روند مراقبت های قبل به شما گفته شد که از استعمال دخانیات بپرهیزید ، باید دقت کنید که نیکوتین موجب کند شدن روند درمان می شود.

جراحی بینی تحت چه نوع بیهوشی صورت میگیرد؟

  1. بیهوشی عمومی: در این نوع بیهوشی، بیمار به طور کامل بیهوش می‌شود و هیچ ادراکی از مراحل انجام شده در طول عمل ندارد. این نوع بیهوشی برای جراحی‌های پیچیده تر یا جراحی‌هایی که نیاز به تغییرات بزرگ در بینی دارند، استفاده می‌شود.
  2. بیهوشی موضعی: در این نوع بیهوشی، بیمار بیدار است اما قسمتی از بینی که قرار است جراحی شود، با تزریق داروی مخصوص و یا اسپری‌های موضعی بی‌حس شده است. این نوع بیهوشی معمولاً برای جراحی‌های کوچک‌تر یا برای اصلاحات ظاهری در بینی استفاده می‌شود.

نوع بیهوشی مناسب برای جراحی بینی به توصیه پزشک متخصص و بر اساس نیازهای خاص هر بیمار تعیین می‌شود. تصمیم نهایی در مورد نوع بیهوشی با توجه به سابقه پزشکی و عوامل دیگری مانند سن و وضعیت عمومی بیمار اتخاذ می‌شود.

آیا جراحی بینی درد دارد؟

بله، جراحی بینی ممکن است با درد و ناراحتی همراه باشد. پس از جراحی، بیماران ممکن است احساس درد در ناحیه بینی داشته باشند که معمولاً توسط داروهای مسکن که پزشک تجویز می‌کند، کنترل می‌شود. این درد معمولاً در چند روز اول پس از عمل بیشتر است و سپس به تدریج کاهش می‌یابد. بیماران همچنین ممکن است با علائم دیگری مانند تورم، خونریزی بینی، یا عدم راحتی در تنفس روبرو شوند که با مراقبت و دستورات پزشکی مناسب تسکین می‌یابند.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

  1. افراد با مشکلات جدی پزشکی: افرادی که مشکلات پزشکی مانند بیماری‌های قلبی، مشکل انعقاد خون، یا مشکلات تنفسی دارند، عمل بینی برای آن‌ها ممکن است خطرناک باشد.
  2. افراد با تاریخچه بیهوشی نامناسب: افرادی که در گذشته به علت بیهوشی مشکلاتی داشته‌اند، ممکن است در معرض خطرات بیشتری باشند.
  3. افرادی که دارای عوارض جدی پس از عمل جراحی هستند: افرادی که در عمل های جراحی قبلی عوارض جدی داشته‌اند، ممکن است عمل بینی برای آن‌ها خطرناک باشد.
  4. افرادی که دارای عوامل خطرزای دیگری نیز هستند: عواملی مانند سن بالا، اضافه وزن، و استفاده از مواد مخدر یا سیگار می‌تواند خطرات عمل را افزایش دهد.

هزینه جراحی بینی

یکی از مسائلی که افراد قبل از انجام رینوپلاستی در رابطه با آن سوالات بسیاری می پرسند هزینه انجام این پروسه است.

باید بگوییم که از آن جا که تعیین هزینه عمل زیبایی بینی در زاهدان و دیگر نقاط کشور به فاکتورهای زیادی همچون دستمزد جراح بینی ، میزان ایرادات و نوع بینی بستگی دارد ؛ لذا نمی توان قبل از معاینه دقیق بیمار هزینه مشخصی را برای آن اعلام نمود.

ویدئو عمل بینی

تنفس زیبا جو بعد از رینوپلاستی چگونه است؟

با توجه به وجود تورم و التهابات در داخل و خارج بینی ، زیبا جویان بلافاصله بعد از جراحی بینی با مشکلات تنفسی رو به رو خواهند شد. این عوارض دائمی نبوده و با مرور در دوره نقاهت بهبود می یابد و فرد می تواند به راحتی از بینی تنفس کند.

پاسخ

چهارده + دوازده =

تماس با دکتر