تزریق ژل لب

بیشتر ما به خصوص در سال های اخیر لب های برجسته و درشت را می پسندیم در صورتی که بسیاری از افراد این زیبایی ژنتیکی را ندارند ؛ البته جای هیچ گونه ناراحتی نیست. امروزه با پیشرفت علم پزشکی خواسته های مان از هر زمان دیگری دست یافتنی تر است. تزریق ژل لب یکی از راهکارهای حجم دهی به لب است. در ادامه درباره تزریق ژل به لب ها اطلاعاتی شرح می دهیم. در صورتی که مایل به انجام این کار هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تزریق ژل لب

تزریـق فیلر یا ژل روشی کاملاً ایمن و موثر برای حجیم و برجسته کردن لب ها می باشد که با انجام آن بسیاری از مشکلات همچون غیرقرینه بودن لب ها که به طور مادرزادی در افراد وجود دارند را نیز می توان برطرف کرد.

ماندگاری تزریق ژل لب

مدت زمان ماندگاری فیلر لب به عوامل متفاوتی بستگی دارد. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • نوع ژل

فیلر های هیالورونیک اسید ، بین 6 الی 9 ماه ماندگاری دارند. و ژل ها نیمه دائمی حدود 1 الی 2 سال اثر خواهند داشت. در این میان فیلر های دائمی نیز هستند که مدت ماندگاری آن ها بسیار طولانی تر است.

  • برند ژل

شرکت های تولید کننده انواع فیلر ها ، فرمولاسیون منحصر به فرد خود را دارند. برخی از این شرکت ها محصولاتی با بافت مناسب برای لب تولید کرده و بعضی دیگر با یک محصول را برای نواحی مختلفی به بازار عرصه می کنند. هر کدام از شرکت های تولیدی درباره مدت زمان ماندگاری محصول خود ، اطلاعاتی ارائه می دهند.

  • حجم ژل استفاده شده

هر چه حجم دهی فیلر بیشتر باشد ، طبیعتا زیباجو مدت زمانی بیشتری از این برجستگی لذت می برد.

  • متابولیسم بدن

سوخت و ساز چربی و فیزیولوژیک پوست نیز در مدت زمان ماندگاری ژل تاثیر بسزایی دارد. بعضی افراد متابولیسم سریعی دارند ، از این رو ژل هیالورونیک اسید به راحتی جذب بدن می شود.

آیا می توان تزریق چربی را جایگزین تزریـق ژل به لب کرد؟

با اینکه تزریق چربی از ماندگاری بیشتر و هزینه کمتری نسب به تزریق ژل برخوردار بوده و به همین دلیل از طرفداران بیشتری نسبت به تزریق ژل برخوردار است اما برای تزریق به لب چندان مناسب نیست.

پزشکان تزریق چربی را بیشتر برای جبران فرورفتگی ها و حجم دهی به نواحی لاغر  مورد استفاده قرار داده و برای حجم دهی به لب ها استفاده از ژل را توصیه می نمایند زیرا در صورت تزریق چربی، لب ها حالت متورم و غیرطبیعی به خود خواهند گرفت و چندان زیبا نخواهند شد.

تزریق ژل لب مدل عروسکی

بسیاری از دختر خانم ها علاقه مند هستند ، لب هایی با فرم فانتزی داشته باشند. اگر شما نیز به این فرم علاقه دارید ، لازم است بگوییم که تزریق بی رویه و در حجم بالا ، می تواند چهره شما را از حالت طبیعی خارج کند. بنابراین برای داشتن لب های عروسکی که به زیبایی شما بی افزاید ، اندازه نگه دارید.

چه نکاتی را باید حین تزریـق ژل به لب مورد توجه قرار داد؟

از جمله نکاتی که در رابطه با تزریق ژل باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتنداز:

  • انتخاب فرم لب باید با توجه به ابعاد صورت، سایز اولیه لب و دینامیک لب صورت بگیرد.
  • به هیچ عنوان نباید قسمت مرکزی لب ها را حین تزریق دو طرف لب نادیده گرفت.
  • لب فوقانی طبق اصول زیبایی شناسی باید کمی عقب تر و کوچک تر از لب پایین باشد.
  • پزشک باید از تکنیک و تبحر لازم در زمینه تزریـق ژل لب برخوردار باشد.

اهمیت ویژه شناخت مراقبت های بعد از تزریق ژل

پس از تزریق ژل به لب ، تورم و کبودی تا مدتی کاملا طبیعی می باشد از همین رو دانستن اطلاعاتی که بتواند در کاهش این علائم تاثیر گذار باشد بسیار مهم است . این علائم با رعایت مراقبت هایی رفته رفته محو خواهند شد که شامل :

  1. استفاده از کمپرس یخ بر روی لب ها عاملی جهت کاهش ورم و کبودی است.
  2. بهتر است انجام ورزش و فعالیت های پر تحرک را تا 24 ساعت به تعویق بیندازید . البته این موضوع کاملا به شرایط بیمار و شدت تورم ها وابسته است ؛ زیرا در برخی از موارد دیده شده است که پزشک تا 48 ساعت ورزش را برای متقاضی ممنوع اعلام کرده است.
  3. هیدراته نگه داشتن بدن خود با نوشیدن آب کافی در طول روز معجزه می کند.
  4. جایگزین کردن مواد خوراکی پر ارزش نظیر میوه و سبزیجات به جای مصرف اضافی سدیم بسیار توصیه می شود.
  5. در رابطه با مصرف برخی از مسکن ها با پزشک خود مشورت کرده ؛ زیرا هر دارویی برای شما مناسب نخواهد بود . به عنوان مثال مصرف تیلنول مناسب و داروی ایبوپروفن مناسب نخواهد بود.
  6. استفاده از محصولات آرایشی تا 24 ساعت ممنوع می باشد.
  7. برای خوابیدن سر خود را روی بالش بلندی قرار دهید و به هیچ عنوان روی صورت نخوابید.
  8. مصرف سیگار و مشروبات الکلی بعد از تزریق ژل به لب منجر به ایجاد عفونت و التهاب خواهد شد و پیشنهاد پزشک به شما این است که تا حد امکان از قرارگیری در مکان هایی که افراد در آنجا سیگار می کشند خودداری کنید.
  9. در انتها لازم به ذکر است که رفتن به سونا ، حمام بخار به دلیل بالا بودن دما محیط ، تورم در لب ها را بیشتر خواهد کرد ، در نتیجه تا 24 ساعت از اینکار اجتناب کنید.

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول می کشد؟

به طور معمول بعد از فیلر لب ، حدود 24 ساعت ورم ایجاد می شود. پس از گذشت این بازه زمانی تورم کاهش پیدا می کند و فرم زیبای لب نمایان می شود.

چه زمانی برای تمدید تزریق فیلر لب اقدام کنیم؟

بهترین زمان برای تمدید حجم دهی به لب ها ، زمانی است که هنوز حدود 25 تا 30 درصد از فیلر در لب شما باقی مانده است.

رفع ورم لب بعد از تزریق ژل

  • یک هفته قبل از تزریق از داروهای رقیق کننده نظیر آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن و مواردی نظیر آن استفاده نکنید.
  • از مصرف سیر ، جینسنگ  و ویتامین E پرهیز داشته باشید.
  • پیشنهاد می دهیم از دو روز قبل پماد های موضعی رتینول ، ترتینوئین ، اسید گلیکولیک ، رتینوئید یا دیگر محصولات ضد پیری ، استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان از موچین ، موم ؛ کرم موبر ؛ دکلره یا روش های دیگر برای حذف موهای زائد در چند روز قبل و چند روز بعد ، استفاده نکنید.
  • برای کاهش کبودی بعد از پروسه می توانید دو روز قبل تزریق از آرنیکا استفاده کنید.

قیمت تزریق ژل لب

هزینه تزریق فیلر لب ، به عوامل متفاوتی بستگی دارد. حجم تزریق شده ، برند مصرفی و دستمزد پزشک از جمله معروف ترین فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت هستند. بنابراین در این قسمت نمی توان هزینه دقیق فیلر لب را عنوان کرد. بهتر آن است که با مراجعه به پزشک انتخابی خود ، بعد از مشورت و بررسی های لازم ، نسبت به قیمت به طور دقیق مطلع شوید.

پاسخ

13 − 2 =

تماس با دکتر