جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی یکی از فرم های بینی بعد از جراحی است که برخلاف فرم بینی فانتزی ، هم در میان خانم ها و هم در میان آقایان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و سالیانه افراد بسیار زیادی برای انجام آن روانه مطب جراحان بینی از جمله دکتر نیلوفر تاری ، جراح بینی زاهدان می شوند.

 

 

هدف از جراحی بینی به سبک طبیعی چیست ؟

معمولا رینوپلاستی نچرال دو نتیجه مهم درمانی و زیبایی دارد. اصلاح بینی کج ، انحراف بینی ، قرینه سازی سوراخ های بینی و از بین بردن مشکلات تنفسی از اهداف درمانی این سبک هست. چرا که اگر بینی دارای نقص باشد تنفس را برای فرد دچار اختلال کرده و در کیفیت خواب و اکسیژن رسانی تاثیر منفی می گذارد. علاوه بر آن بسیاری از افراد دوست ندارند بینی شان حالت مصنوعی (بینی عروسکی ) داشته باشد. فرایند جراحی بینی طبیعی اگر توسط جراح بینی زاهدان انجام شود ، بیمار به هر دو هدف درمانی و زیبایی دست پیدا خواهد کرد.

ویژگی های بینی طبیعی چیست ؟

از جمله مهم ترین نکاتی که موجب ایجاد تفاوت ظاهری میان بینی های طبیعی و فانتزی می شود، فاصله بین لب بالا و نوک بینی می باشد.

  • دکتر نیلوفر تاری همه تلاش خود را می کند که فاصله بین لب و بینی در آقایان 90 تا 95 درجه و در خانم ها نهایتاً 105 درجه باشد؛ با این کار نوک بینی خیلی سربالا نشده و بدین ترتیب فاصله لب و بینی زیاد نشده و زیبایی افراد تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.
  • در فرم بینی طبیعی بر روی پل بینی هیچگونه قوسی ایجاد نمی شود.
  • در جراحی بینی طبیعی جراح اندازه بینی را متناسب با اندازه اجزای موجود در صورت و خود صورت کاهش می دهد؛ این امر موجب می شود تا ظاهر بینی مصنوعی نشود.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی طبیعی نیستند؟

  1. آقایان زیر 18 سال و خانم های زیر 16 سال که هنوز در دوران بلوغ هستند بهتر است که جراحی زیبایی بینی طبیعی را انجام ندهند. چرا که صورت و بینی آنها مانند سایر اعضای بدنشان همچنان در حال رشد است. بنابراین ممکن است بعد از عمل ، بینی دوباره رشد کرده و باعث ایجاد نارضایتی از نتایج جراحی شود.
  2. افرادی که از رینوپلاستی اولیه آنها هنوز یک سال نگذشته و قصد انجام جراحی ترمیمی بینی را دارند. گزینه مناسبی برای این جراحی نیستند.
  3. مادرانی که تازه زایمان داشته اند توصیه می شود حداقل 2 ماه بعد از زایمانشان اقدام به انجام عمل بینی طبیعی کنند.
    افرادی که مشکلاتی در انعقاد خون دارند ممکن است رینوپلاستی طبیعی برای آنها همراه با ریسک هایی باشد. بنابراین مشاوره با دکتر خوب عمل بینی طبیعی در زاهدان حائز اهمیت است.

 

 

تغییرات ایجاد شده با جراحی بینی طبیعی چیست؟

این نوع جراحی بینی به طبیعی ترین شکل ممکن ایرادات ذیل را برطرف نموده و موجب تغییر شکل ظاهری بینی می شود:

  • تغییر سایز یا مکان سوراخ های بینی
  • تغییر سایز بینی متناسب با دیگر اجزای موجود در صورت
  • اصلاح افتادگی نوک بینی و قوز موجود بر روی پل آن
  • اصلاح بزرگ یا پهن بودن سوراخ های بینی
  • تغییر عرض بینی در ناحیه پل آن
  • اصلاح کجی و عدم تقارن ظاهری بینی و غیره.

تفاوت بینی فانتزی و بینی طبیعی 

در جراحی بینی طبیعی ، جراح سعی می کنی تا جایی که ممکن است اندازه طبیعی بینی بیمار را حفظ کند. به همین علت این عمل با تغییراتی بسیار جزئی انجام می شود تا تناسب چهره فرد حفظ شود. این فرایند بیشتر مناسب آقایان خواهد بود چون همراه با انجام این جراحی ، ظاهر مردانه آن ها حفظ می شود.

در مقابل جراحی به سبک عروسکی ، بینی بیش از اندازه طبیعی کوچک می شود ، بین لب و بینی فاصله زیادی به وجود می آید و زاویه قرارگیری بینی بیش از صد درجه خواهد بود. کاندید های مناسب این سبک از بینی بیشتر خانم ها و کسانی که بینی استخوانی دارند هستند.

چگونه برای جراحی بینی طبیعی آماده شویم؟

به منظور دستیابی به نتایج متناسب از عمل زیبایی بینی طبیعی ، باید قبل از جراحی اقداماتی را انجام داد. عموماً این اقدامات در جلسات مشاوره پیش از عمل توصیه جراح به شما گوشزد خواهد شد. اما به طور کلی ، باید قبل از عمل مصرف برخی از دارو ها مانند آسپرین ، داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی و ویتامین E را که در انعقاد خون اختلال ایجاد می کنند را متوقف کرد.
اگر سیگار و یا الکل مصرف می کنید به مدت 2 هفته قبل از جراحی از مصرف آنها خودداری کنید. همچنین بهترین جراح بینی زاهدان توصیه می کند از مواد غذایی حاوی ویتامین C و مواد معدنی و آهن استفاده کنید.
لازم به ذکر است حداقل 8 ساعت قبل از جراحی باید ناشتا باشید. به این معنا که نباید چیزی بخورید و بیاشامید. چراکه این امر باعث ایجاد اختلال در روند بیهوشی فرد می شود. توجه داشته باشید در صورت ناشتا نبودن دکتر، جراحی را منع می کند.

پاسخ

15 + 9 =

تماس با دکتر