مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک که یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت است شامل دستورالعمل ها و نکاتی می باشد که با رعایت و انجام آن ها می توان به نتیجه بسیار درخشان تری از بلفاروپلاستی دست پیدا کرد. به همین دلیل بهتر است قبل از جراحی پلک در رابطه با این نکات آگاهی کسب کرده و آن ها را رعایت نمایید.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

بعد از بلفاروپلاستی باید چه انتظاراتی داشت؟

• جراحی پلک معمولاً به طور سرپایی برای افراد انجام شده و در برخی موارد امکان دارد فرد به مدت یک شب در بیمارستان بستری شود. جراح با توجه به شرایط بیمار در رابطه با بستری یا عدم بستری او تصمیم خواهد گرفت.
  • بیماران باید در ابتدای دوران بهبود خود انتظار مقداری قرمزی و التهاب را داشته باشند.
  • آبریزش از چشم ها طبیعی بوده و امکان دارد میزان آن خیلی زیاد باشد.
  • تاربینی شایع ترین عارضه در میان افرادی است که جراحی پلک انجام داده اند و بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد. لازم به ذکر است که امکان دارد افراد بعد از بلفاروپلاستی به نور حساس باشند که این مشکل نیز بعد از گذشت چند روز رفع خواهد شد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک شامل چه مواردی است؟

از جمله تاثیرگذارترین نکات در رضایت بخش بودن نتیجه بلفاروپلاستی می توان به موارد ذیل اشاره کرد. این نکات همچنین در سریع تر و بهتر سپری شدن دوران نقاهت بعد از این جراحی زیبایی نیز بسیار موثر هستند.

1. حضور یک فرد بالغ در 24 ساعت ابتدایی بعد از بلفاروپلاستی در کنار شما ضرورت دارد.
  2. به مدت 48 ساعت بعد از جراحی هنگام خوابیدن و دراز کشیدن زیر سرتان دو بالشت بگذارید. این کار در کاهش کبودی و تورم ناشی از این جراحی زیبایی تاثیر بسزایی دارد.
  3. پزشک یکسری داروی مسکن برای تان تجویز می کند که باید آن ها را سروقت مصرف کرده و به این ترتیب پیش از احساس درد از بروز آن جلوگیری کنید. پیشگیری کردن از درد از کنترل نمودن آن به مراتب آسان تر می باشد.
  4. فعالیت های جسمانی پرفشار و ورزش های سنگین را بعد از سه روز از سر گرفته و به مدت 1 هفته فعالیت های تان را محدود کنید.
  5. بر روی نواحی جراحی شده و دارای تورم به مدت 3 روز کمپرس سرد قرار دهید و غیره.

دو × 3 =

Call Now Buttonتماس با دکتر